Klacht: offerte en order

op 02 oktober 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Bij het filiaal Zoeterwoude zeer slecht geholpen door ondeskundige, onaangename adviseur Dhr Sakkers. Hieronder heel relaas en mail een filiaalmanager.

Geachte heer Valentin,
Hoe is het toch mogelijk dat de communicatie binnen jullie filiaal zeer slecht is!
Zo zoetjes aan heb ik alle vertrouwen in jullie verloren!
Waarom kunt u in de bijlage lezen!!

Daarom zie ik mij genoodzaakt de hele order terug te trekken.
Ik heb helaas inmiddels al een aanbetaling gedaan en verwacht van u dat die z.s.m. terug gestort wordt.

Graag z.s.m. reactie
groet Betsy van Rheenen
5 augustus afspraak met Sakkers (plattegrond van de keuken en diverse foto´s bij ons)
Hij maakte een verkeerd ontwerp..
Ik ga ervan uit dat jullie alle verstand van keukenontwerpen hebben en dus ook van afmetingen. Maar volgens ontwerp zouden we elkaar op 60 cm afstand moeten passeren om via de keuken naar de tuin te kunnen gaan en bij binnenkomst tegen een hoge kast aan moeten kijken.
Tussentijds ben ik verhuisd en zou ruim 2 weken op vakantie gaan. Intussen hadden we in de gaten dat er een fout moest zijn begaan met het keukenontwerp. Dus gebeld voor nieuwe afspraak met dhr Sakkers en meetafspraak voorlopig afgezegd.
2 september naar filiaal afspraak met Sakkers, die niet wilde toegeven dat hij een fout had gemaakt en ons verder ook niet wilde spreken aangezien een ontwerp pas goed zou kunnen zijn na inmeting van de keuken. Dus onverrichter zake min of min weggestuurd!
5 september keuken inmeten
6 september gebeld naar Ronlad Valentin dat ik geen zaken meer wilde doen met Sakkers
8 september gesproken met Valentin die andere keuken naar onze smaak(en idee) heeft ontworpen, maar er moest opnieuw gemeten worden.
Wegens vakantie pas inmeten 26 september. De persoon die moest inmeten wist niet wat hij nog extra diende te meten aangezien hij dat al gedaan had, na bellen naar filiaal was het nog niet duidelijk!! Heeft toen zelf bedacht dat het wellicht om raammeting ging.
27 september afspraak met Valentin, Hij bleek naar de beurs te zijn(waarom dan een afspraak met hem die na een telefoontje ´s ochtends een half uur verzet werd en waarbij niet gezegd werd dat het met een plaatsvervanger zou zijn). Hij liet e.e.a. over aan ´onvoorbereidde´ plaatsvervanger. Deze heeft zijn best gedaan alle twijfels over jullie functioneren, die ik tot dan toe had bij mij weg te nemen. Lukte hem niet echt.
Toen besproken dat het koken beter op inductie zou kunnen gebeuren. Afgesproken dat we 30 september offerte zouden krijgen.
Ik werd die ochtend gebeld dat de offerte pas volgende week dinsdag op zijn vroegst op mijn mail zou staan. En daar komt dan die zelfde dag toch de offerte waar weer diverse fouten instaan!!
Te brede ladekasten, geen inductie, geen instructietekeningen, geen rekening gehouden met expansievat CV, onduidelijke tekens. Legenda was overbodig tenzij er nog wat aan tekens is vergeten(zou er wel bij moeten). Bovendien pas echt leesbaar na bestudering en invulling van de cijfers uit orderbevestiging en tekening. Bovendien was een 3D tekening beloofd, die miste.
Bovendien is de prijs veel te hoog!!!

d.d.3-11-2016

aan Brugman

Ik kan nog steeds niet helemaal tevreden zijn, maar er wordt verder aan gewerkt.
11 oktober had ik een gesprek met dhr Valentin. Liep voorspoedig, maar er was nog de vraag of er een inductiekookplaat geplaatst zou kunnen worden. Voor de vraag om mogelijkheid inductieplaat zou diezelfde week nog een afspraak gemaakt worden. Is niet gebeurd.
Pas na enkele keren bellen eindelijk na nog een keer te bellen: 30 oktober met dhr Valentin gesproken die zo snel mogelijk weer een afspraak zou maken met WestNed Bouwbedrijf. 31 oktober door Bouwbedrijf gebeld die bouwafspraken met mij wilde maken. Bleek dat niet alles bekend was en dat Valentin nog niet gebeld had. Heb hem weer gebeld en hopelijk komt nu alles in orde. (hij zei mij maar te moeten bespreken met het bouwbedrijf wat nodig was) .
Ik vind dat hij dit moet doen, wat hij hoop ik ook gedaan heeft. Uiteindelijk wordt er pas 12 oktober gekeken of de inductieplaat mogelijk is en wordt er verder bekeken welk werk er nog verricht dient te worden alvorens de keuken te kunnen plaatsen. Voor de goede orde: Ik heb dhr Valentin gevraagd alles voor een prima keuken uit te laten voeren door Brugman en jullie bouwbedrijf.
Ben benieuwd of ik voor de kerst mijn kerstdiner in een nieuwe keuken kan bereiden!!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

2 maanden geleden - Beste mevrouw van Rheenen, Wat een vervelende ervaring, ik kan me voorstellen dat u daar niet tevreden over bent. Ik ga zorgen dat er contact met u wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Marcel, Webcare - Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Betsy van Rheenen

2 maanden geleden - Nog steeds niets gehoord van dhr Valentin en gebeld naar filiaal waar gemeld werd dat hij niet op de zaak is. Hem wordt door de telefoniste morgen terug te bellen. Ook daar heb ik geen enkele vendutie is! Ben benieuwd hoe dit verder behandeld wordt!!

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 25 oktober 2016 om 09:19 geantwoord

Beste mevrouw van Rheenen,

Ik heb begrepen van mijn collega dat er opnieuw overleg met u is geweest waarin de punten zijn gesproken. De annulering van de order is van de baan. Dat is natuurlijk erg fijn om te lezen! Ik ga er van uit dat deze klacht naar behoren is opgelost.

Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Betsy van Rheenen