Klacht: Nummerbehoud niet goed doorgevoerd, dubbele kosten voor mijn rekening?

op 15 september 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb op 15 juli 2015 een aanvraag ingediend om klant te worden bij Simpel. Ik was per die datum contractvrij bij Vodafone ( VF vanaf nu ), en ik wilde per direct naar een andere provider toe. Simpel hanteerde een overgangsperiode van 1 maand, omdat dat op de site staat. Op 22 juli heb ik gebeld met de klantenservice, heb ik aangegeven dat ik contractvrij ben, en dat ik het liefst zsm. naar de nieuwe provider zou overgaan, omdat ik bij een provider zat waar ik weinig tot geen bereik bij had. Nu is de nummerbehoud voor mij geen enkel probleem, Simpel verstuurt een simkaart met een tijdelijk nummer, die je kunt gebruiken totdat je nummer wordt overgezet. Het probleem is dus dat als je nummerbehoud selecteert op de website, je automatisch 1 maand moet overbruggen, ipv dat je direct over kunt gaan op het Simpel netwerk, heel onhandig, en ‘men was bezig om dat te veranderen’, omdat er vaker mensen over klagen. Ik gaf toen aan dat ik onder voorbehoud dan mijn abonnement wilde opzeggen, mits ik deze annulering ongedaan kon maken ( omdat ik in de tussentijd VF wilde bellen om te vragen of ik per direct mijn nummer kon meenemen, en Simpel mij aangaf dat het zo lang moet duren omdat de provider daar veelal moeilijk over doet ). Ik heb toen gebeld en gevraagd aan VF wat hier de werkwijze voor was, die mij meedeelden dat, omdat ik contractvrij ben, het weer afhankelijk was van Simpel, omdat die daarover gaan. Kastje naar de muur situatie dus. Vervolgens Simpel weer gebeld, waarna bleek dat mijn annulering helemaal niet teruggedraaid kon worden, en ik maar weer een nieuwe aanvraag moest doen.

Dit heb ik vervolgens gedaan samen met een medewerker, die het probeerde onder ‘prepaid’, omdat nummerbehoud van sneller zou moeten gaan. Ik heb vervolgens gewacht, nog een paar keer contact opgenomen, en letterlijk iedere keer werd mij weer iets anders verteld. De laatste keer dat ik belde bleek dat er een blokkade op mijn nummer stond, en ik contact moest opnemen met VF. Zij gaven weer aan dat de blokkade kwam doordat Simpel mijn ‘oude’ aanvraag/annulering niet hadden verwerkt, en dat ik per direct weg mocht. De aanvraag zou direct goedgekeurd worden ( dit is eind juli ). Vervolgens heb ik Simpel gebeld, die mij aangaven dat ik overgezet zou worden na goedkeuring, wat 10 augustus is geworden. Echter ben ik pas op de originele datum van 22 augustus overgezet, terwijl ik dus veel eerder overgezet had moeten worden. Hierdoor is mijn abonnement van VF doorgelopen, wat mij 38 euro gekost heeft.

Als de kosten die ik gemaakt heb gecompenseerd worden ben ik tevreden. En als de medewerkers van de klantenservice beter communiceren naar de klant toe. Ik heb nu 4 keer iemand gesproken, en alle vier hebben mij uiteindelijk niet goed geholpen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 15 september 2016 om 09:36 geantwoord

Beste meneer Oksak,

Bedankt voor uw reactie.

Wat vervelend om te lezen dat er geen duidelijkheid was over hoe het nummerbehoud in zijn werk gaat en wanneer dit zou gebeuren.

Nummerbehoud wordt altijd aangevraagd met één maand opzegtermijn, omdat dit wettelijk zo bepaald is. Echter vind ik het wel vervelend om te horen dat u meerdere malen tegenstrijdige informatie heeft ontvangen.

Ik wil uw melding daarom graag in behandeling nemen. Ik verzoek u om uw melding en uw klantgegevens te sturen naar vragen@simpel.nl.
Zodra uw melding binnen is, kunnen wij deze in behandeling nemen.

Laura

Simpel

Heeft op 07 oktober 2016 om 20:05 geantwoord

Het is 2,5 week nadat ik Simpel heb gemaild met daarin mijn klacht, maar er is nog steeds geen oplossing geboden. Daarbovenop is er wèèr iets misgegaan waar ik ook al voor heb moeten bellen, waar ik, ondanks dat ik goed geholpen ben, ook niets aan heb gehad. Ik begrijp niets meer van deze situatie, maar de klacht op 'opgelost' zetten is wel prio bij Simpel.

Reactie van de melder van de klacht RhanJones

1 maand geleden - Ik wil de klachtenstatus van 'opgelost' naar 'open' veranderen, op deze wijze kan een bedrijf al zijn klachten 'oplossen' en worden consumenten er niets wijzer van.

Alle klachten die gemeld zijn door RhanJones