Klacht: betaalde toeslag van 10 Euro per persoon (20 Euro)

op 21 december 2014 over NSHispeed in de categorie Openbaar Vervoer

24 juli 2014 aangekomen op Schiphol vanuit Milaan waar wij wonen troffen wij een enorme chaos aan op het NS.station met rijen van reizigers die net als wij niet begrepen hoe een kaartje te bemachtigen met het nieuwe systeem. Na enkele mislukte pogingen met mijn OV-chipkaart-NS- abonnement een medereiziger-kaartje voor mijn man te verkrijgen werden wij gelukkig geholpen door een jonge vriendelijke NS-medewerker. Nu hoeft u alleen nog in en uit te checken zei hij. Beneden op het perron aangekomen stond een trein op vertrek naar Breda, via Rotterdam (onze eindbestemming) zag ik op het bord. Wij blij want zo veel tijd verloren. Trein 932 was wel ontzettend vol er was geen zitplaats te bekennen en we stonden als sardientjes tegen elkaar aangeperst. Ik liep wat door in het rijtuig waar iets meer staruimte was terwijl mijn man van over de 80 op het balkon stond met de koffers. Na ongeveer 10 min. rijden kwamen er 3 NS-dames door de menigte geperst voor de controlle. Ik gaf mijn chipkaart en zei: wij zijn met z’n tweeen mijn man staat op het balkon. Ja, zei ze, dan moet u wel 2 maal toeslag van 10 Euro betalen, dat is 20 Euro. Toeslag? Ja mevrouw “dit is een speciale trein” waarop allom gegniffeld werd. Zeker niet door mij want ik was echt te verbaasd om te reageren en betaalde meteen 20 Euro contant. Een speciale trein, zei ik, hoe bestaat het? Ja zei de dame u komt nu eerder in Rotterdam aan heeft u dan niet gehoord dat het omgeroepen werd? Nee, zei ik, weet u wel wat een toestand het boven op het station is? Er zijn honderden reizigers die niet weten hoe ze aan een kaartje moeten komen en wij hebben absoluut niet gehoord dat er iets omgeroepen werd en waren blij dat er meteen een trein stond die naar Rotterdam ging. Ik vind het werkelijk ongehoord dat u ons een toeslag moet laten betalen in deze toestand. Zij liep verder zonder iets te zeggen. Ik schrijf u omdat ik nog steeds denk niet juist te zijn behandeld.

Ik zou heel graag de 20 Euro terugkrijgen maar vind het héél belangrijk dat NS veel duidelijker aangeeft wanneer het een "Speciale trein" betreft vooral voor toeristen en mensen die niet in Nederland wonen en onvoorbereid op Schiphol aankomen.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NSHispeed

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NSHispeed nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hannie1046