Klacht: Nooit meer een keuken bij Ikea kopen

op 18 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op 3 juni 2018 hebben wij samen met een mederwerker van de Ikea keukenservice een keuken uitgekozen. Op 13 juni 2018 hebben wij de keuken definitief besteld en betaald.
Op 14 juli 2018 werd de keuken geleverd.
Op 16 juli 2018 kwam een monteur van het bedrijf TRC Nederland BV.
Helaas hadden wij de pech dat wij een monteur kregen die nog niet zo lang in dienst was, en incapabel om een keuken zelfstandig te plaatsen. De waterleiding die hij moest verlengen, had hij zo slecht vast gezet, dat het ineens los schoot, en ik het water tegen het plafon zag spuiten.
Dezelfde meneer had ook krassen gemaakt op de MATMASSIG indkookpl, door hem op zijn plaat te leggen op het werkblad waar kleine steentjes lagen door het boren in de muur, hierdoor was ook ons werkblad ECKBACKEN beschadigd. Het werkblad werd op 17 juli 2018 door dezelfde meneer vervangen. Op 17 juli 2018 had dezelfde meneer ook VOXTORP bedpan 62 x 80 verkeerd gezaagd, waardoor er duidelijk kartels te zien waren. Omdat er een nieuwe indkookpl besteld moest worden, zou hij nog een keer terug moeten komen om die erin te zetten, en dan zou hij ook VOXTORP bedpan mee nemen om het laatste stuk af te werken.
Ik moest 17 juli 2018 wel het resterende bedrag van 668 euro van het totaalbedrag 1291euro betalen.
Toen de werknemer van TCR was vertrokken zagen wij dat het keukenblok helemaal niet waterpas stond, toen wij keken onder de kastjes zagen wij dat de meeste poten eronder los er onder lagen, enof afgebroken waren. Deuren en lades die niet recht hingen en de LANGUDDEN inbspb die niet strak op het werkblad zat, waardoor er water en kruimels tussen konden gaan zitten.
Ook zagen we dat een knop van de MATALSKARE afzuigkap er scheef op zat en dat er deuken aan de zijkant zaten.
Dit alles hebben wij doorgegeven aan TRC, en we kregen een telefoontje van Henk Storm die vertelde dat zij op 19 juli 2018 langs zouden komen om het allemaal in orde te maken.
Op 19 Juli 2018 kwam dezelfde prutser weer aanzetten, en dacht dat hij alleen de indkookpl erin moest zetten en VOXTORP bedpan opnieuw moest zagen en erop zetten.
Ik heb hem toen gevraagd zijn baas, Henk Storm, te bellen, deze nam niet op. Na een paar minuten belde Henk Storm, en de werknemer zat in het gesprek en deed net of er niks aan de hand was, ik heb toen het gesprek over genomen, en Henk vriendelijk verzocht om nu dan toch echt iemand te sturen die zijn werk wel netjes achter kan laten, en dat ik hier niet mee akkoord ging. Henk beloofde dat het opgelost zou worden, en na een uur stond er ook een andere werknemer van TRC, deze was ondanks dat hij zijn hand in verband had, een stuk bekwaamder. Toen deze meneer zag dat er draden los in de muur zaten voor de afzuigkap schrok hij enorm, dat kon echt niet! Hij gaf aan dat de mankementen van de afzuigkap productiefouten zijn, en dat die vervangen moet worden door de Ikea, TRC zou dit doorgeven aan de Ikea en dan zouden wij van de Ikea een bericht krijgen wanneer deze geleverd zou worden. Dan zouden wij TRC weer moeten bellen om een afspraak te maken om de afzuigkap te instaleren.
Dit is rond 19 Juli 2018 aan Ikea doorgegeven, tot op heden,18 september, hebben wij nog steeds geen bericht gehad van Ikea. Zelf heb ik wel gebeld met Ikea, meerdere keren, de meeste keren na 30 minuten nog niet geholpen, 1 keer is het mij gelukt erdoor te komen. Toen heeft de medewerker van Ikea gebeld met TRC want in 1ste instantie kon hij niks vinden over de afzuigkap!!!! Ik dacht dat TRC ook hier weer een steek had laten vallen. De medewerker van Ikea belde mij terug en gaf aan dat TRC het wel had doorgegeven, maar dat het heel druk was bij Ikea en dat wij op een grote stapel lagen, maar dat wij nu bovenop lagen. Ook dit is inmiddels alweer 6 weken geleden! Nu zijn er nog meer mankementen aan de keuken die TRC moet op lossen, indkookpl zit scheef op het werkblad, ook zit daar een behoorlijke buts in het blad, er zitten allemaal kartels in de zijpanelen, door het niet netjes zagen, en nog het ergste, de draden zitten nog steeds open en blood in de muur!!
TRC geeft aan dat zij dit allemaal oplossen zo gauw als Ikea de afzuigkap heeft geleverd.
Nu zijn wij het echt goed zat, en willen niet meer langer wachten. Ik had beter zelf naar de Ikea kunnen rijden om de afzuigkap om te wisselen.
Wij hebben dit verhaal ook bij eigen huis, waar wij bij aangesloten zitten, neer gelegd, en hebben de media benaderd, aangezien deze dichtbij is. ( 1 van ons werkt bij RTL)

Op 05-09-2018 deze klacht gemaild naar Ikea, tot heden 18-09-2018 niks vernomen!

Wij zitten nu al 2 maanden met een keuken die niet af is, en wij daardoor zelf ook niet verder kunnen met het afwerken. En dan maar te zwijgen over het feit dat er elektra draden los en dus open in de ingevreesde muur zitten.

Wij hadden zo uitgekeken naar een nieuwe keuken, daarvoor hebben we ons vakantiegeld en extra gespaard geld ingestoken. En wat krijgen we ervoor terug, slapeloze nachten, stress en alleen maar met tranen in de ogen naar de keuken kunnen kijken nu.

Een keuken bij de Ikea kopen met de installatieservice erbij…..NOOIT DOEN!

Als de Ikea nu een nieuwe afzuigkap gaat leveren, dan wel binnen een week, en TRC Nederland BV ook binnen een week alles goed en netjes opgeleverd heeft.
En het zou redelijk zijn als de Ikea met een restitutie richting ons komt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Saloma