Klacht: Nooit herinnerd, nu naar incassobureau

op 18 juni 2018 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Factuur niet betaald op 20 mei. Zonder verdere herinneringen is mijn telefoonabonnement geblokkeerd op 14 juni. Geprobeerd te betalen via iDeal bij DirectPay, maar helaas was dit niet mogelijk. Er was een actieve betaling actief en kon met geen mogelijkheid met iDeal betalen.

Na telefonisch contact te hebben gehad met een medewerker van Youfone kwam ik tot de ontdekking dat er EUR 30,- buitenrechtelijke kosten erbij kwam kijken.
Medewerker gaf aan dat er op 6 juni een brief naar mijn huisadres is verstuurd met deze mededeling. Helaas heb ik deze brief nooit via de post ontvangen!
De medewerker heeft deze per e-mail digitaal verstuurd.

Later in de avond op vrijdag 15 juni ontving ik een iDeallink van, jawel EUR 100,- (bovengenoemde rekening, komende maand (moet nog in gaan plus EUR 30,- buitenrechtelijke kosten).
Maar helaas, de link kan niet meer gebruikt worden, omdat alle facturen nu overgedragen is naar een incassobureau (inclusief de factuur die nog geïnd moet worden per 20 juni – nieuwe maand, welke nog in moet gaan?!?).

Over het algemeen ben ik een tevreden klant.

Ik vind het alleen absurd dat ik nooit herinnerd ben en ineens EUR 30,- meer moet betalen.
Nu al helemaal, omdat alle facturen naar een incassobureau is gestuurd. Zelfs de factuur van de nieuwe maand, die nog in moet gaan.

Ik wil als oplossing, terugdraaien van buitenrechtelijke kosten (EUR 30,-) en stopzetten incassobureau. Zodat ik gewoon de maandtermijnen direct betaal!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 18 juni 2018 om 13:01 geantwoord