Klacht: Nike airmax 2017

op 29 juni 2017 over Nike in de categorie Sportmerken

In januari 2017 heb ik voor mijn zoon van 12 Nike air max 2017 voor 190 euro bij Foot Locker in Zaandam gekocht. Na 4 maanden is de air lek gegaan en onder voorkant volledig versleten en de lijm is ook los gegaan. Terwijl aan de schoen weinig gebruikers sporen zijn is de onder zijde volledig versleten vanwege normaal dagelijks gebruik hij is er zorg vuldig om gegaan met zijn schoene niet er mee gevoetbald of wat dan ook. Met die reden is de bovenkant nog top nieuw. Maar dan moet de onderkant ook wat langer mee. Ik heb aan de medewerker proberen te vertellen dat dit een fabrieks fout was en onder garantie moet vallen een schoen in deze prijs klasse en deze merk moet van ook van onder kant bij normaal gebruik langer mee gaan. En niet volledig versleten zijn in korte tijd terwijl bovenkant nog splinter nieuw is. Daar vertelde de medewerker dat er geen garantie op de zolen gegeven wordt. Ook na mijn uitleg over prijs-kwaliteitsverhouding (je mag van schoenen van 190 euro toch iets meer verwachten dan dat ze langer meegaan?) Dat schoenen bedoeld zijn om op te lopen en daar dus ook voor gemaakt zijn. Dat bij normaal dagelijks gebruik onder kant niet los moet laten en versleten moet zijn leverde geen ander antwoord op dan “we mogen er geen garantie op geven.” Ook na mijn gesprek over het feit ik al zijn schoenen hier van zelfde merk kocht en ik vind dat Foot Locker ook servicegericht naar zijn klachten moet zijn, bleef de verkoper onverbiddelijk. Had ik als klant geweten dat er geen garantie is op deze schoenen en dat de zolen zo snel stuk kunnen gaan (dat lees je nu ook veel op internet) dan had ik mijn geld niet in deze schoenen geïnvesteerd. Naast dat ik een klacht heb over de kwaliteit van de schoenen van Nike heb ik daarnaast dus ook een klacht over de productinformatie en begeleiding van de medewerker van Foot Locker die ons deze schoenen verkocht. Hij had ons beter moeten informeren. De verkoper waar we ons beklag deden, kwam tenslotte aan met een vergelijking over een autoband die je ook lek kunt rijden en dat je daar dan ook geen garantie op hebt. Een autoband is echter te repareren en ik ben klant bij een garage die, zou het lek zo snel ontstaan, mij zeker uit serviceoverwegingen garantie zou geven.

Omruilen

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nike

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nike nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Serkan40