Klacht: Nieuwe glazen in bestaand montuur van 1 jaar oud

op 25 april 2017 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

mijn dochter van 8 jaar heeft vorig jaar nieuw bril op sterkte voor 269 euro bij specsavers , dit jaar moet se ander bril hebben.
wij zijn bij specsavers lisse geweest met de vraag of wij nieuwe glazen laten plaatsen met een andere sterkte? op het zelfde montuur die nog goed n erg duur is.wij werden uitgelachen en niet serieuze werden genomen .

serieuze worden genomen en niet voor de gek gehouden worden,

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 25 april 2017 om 11:00 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw email.

Wij zijn begin vorig jaar overgegaan op een nieuw systeem en dit systeem heeft heel veel voordelen ten opzichte van het oude systeem

Door de glazen elders in te slijpen, waar de voorraad monturen aanwezig is, heeft de winkel alleen samples. Zo zult u nooit een montuur krijgen die al door vele voor u gepast is. Dat zorgt ervoor dat de kwaliteit van het montuur gegarandeerd is. Daarnaast heeft de winkel met deze methode geen grote voorraad meer nodig. Alleen de actuele, nieuwste monturen hangen in de winkel. Zo bent u altijd verzekerd van een courant montuur uit de nieuwste collectie. Tevens kunt u altijd kiezen uit de volledige collectie: indien een montuur verkocht is verdwijnt deze niet uit de winkel (waardoor u die bril niet meer zou kunnen kiezen). Zo heeft iedereen altijd de keuze uit een optimale collectie.

Dat neemt niet weg dat het systeem ook nadelen heeft. Het plaatsen van glazen in een bestaand montuur is niet meer mogelijk in de winkel, maar moet daarvoor opgestuurd worden. Dit is een proces waarbij de bril ongeveer 4 weken weg is. Daarbij is het inslijpen van nieuwe glazen in een bestaand montuur altijd risicovol. Een ouder montuur is brosser en breekt in verhouding snel bij de spanning die ontstaat bij het plaatsen van nieuwe glazen. Het is in dergelijke situaties dus veel sneller om een nieuwe bril te leveren en we kunnen dan ook betere kwaliteitsgarantie geven. Het Specsavers systeem (2 voor de prijs van 1) is daar ook op ingesteld. Dit alles zorgt ervoor dat het advies is het plaatsen van nieuwe glazen in een bestaande bril zoveel mogelijk te vermijden en er heel veel winkels zijn die er voor kiezen het helemaal niet te doen.

Wij hopen dat het hiermee duidelijker is. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet.
Sabrina Groen

Heeft op 25 april 2017 om 13:00 geantwoord

er is jammer genoeg geen oplossing gevonden voor deze kwestie ,en wat nu ?
het draait alleen om geld en zo veel mogelijk binnen halen .
wat ik wil is juist aanpak en respect.

Alle klachten die gemeld zijn door didi 11