Klacht: nieuwe dienstregeling in zn algemeen

op 13 december 2017 over Connexxion in de categorie Openbaar Vervoer

Op 10 dec jl is de nieuwe dienstregeling ingegaan en dit is voor de halte Punter een zeer ongunstig besluit! Voorheen stopte vanaf deze locatie 3 bussen (146,149 en 199) en nu nog slechts 1 bus 174. Deze bus 174 rijd alleen tussen 07-08 uur elk kwartier en daarna elk half uur en zelfs na 20.u slechts 1x p/u. Dit is veel te weinig capaciteit, gezien het aanbod passagiers!! Dus vanaf busstation Amstelveen is er na 20uur slechts 1x per uur gelegenheid rechtstreeks naar huis te komen.?!! De alternatieven, die geboden worden (oa andere bus naar metro) zijn niet echt haalbaar en bovendien zeer omslachtig.
Het lijkt potverdorie wel alsof we in een dorp wonen met deze beperkte busregeling!

Tevens is het ook omslachtig geworden om vanaf onze halte PUNTER rechtstreeks naar Schiphol te reizen. Dat is niet meer mogelijk! En dat besluit is Nota bene genomen door de gemeente, die economisch verbonden is met Schiphol. Zij ontneemt reizigers gelegenheid makkelijk daar naar toe te reizen. Onbegrijpelijk!

Vanaf onze halte is het ook niet meer mogelijk om alternatieven te hebben , zodat je met een bus naar :
a. halte Poortwachter kan (om daar een aansluiting te nemen naar busstation Amstelveen of om daar metro 51 te nemen)
b. Bijlmer station is geen rechtstreekse verbinding meer
c. slechts beperkt mogelijk (door dienstregeling bus 174) om naar de metro 51 of bus aansluiting 300 op Ouderkerkerlaan te komen.

Vanaf busstation Amstelveen zijn alle (voor ons bekende) lijnen, die via VUmc naar Amsterdam centraal of Amsterdam Zuid gingen, zoals lijn 170, 172, 174, 142, 242, 272 etc, vervangen door slechts 2 alternatieven, t.w. 347 en 357. Deze 2 lijnen kunnen onmogelijk de reizigers capaciteit aan, die smorgens vervoerd moet worden. Dat is te merken door de overvolle bussen (mensen staan als haringen in een ton, opgestapeld tot aan het dak!!!) en door de te volle bussen wordt er noodgedwongen bij haltes doorgereden. Vicieuze cirkel ontstaat; te druk, te vol, te veel, te laat…etc. Te weinig bussen. Onoverzichtelijk welke waar naar toe gaat. Wat is nu wat? Bovendien rijden de bussen (nog?) niet op tijd, waardoor men te laat komt op werk of school.
Door deze situatie ontstaat enorme ergernis en irritatie.
Conclusie is dat Connexxion niet beslagen ten ijs gekomen is en mijns insziens logistiek niet goed hun plan heeft uitgedacht. Helaas hebben jullie de plank flink misgeslagen.

Al met al redenen genoeg tot klagen.

Ik, en waarschijnlijk vele reizigers met mij, betreuren deze gang van zaken en vanuit mijzelf hoop ik oprecht op oplossingen en alternatieven voor ons ongenoegen.

Hoogachtend,
Karin Bosman

ABSOLUUT NIET TEVREDEN !!!!

Oplossing is meer flexibiliteit!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Connexxion

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Connexxion nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kaatje1962