Klacht: nieuwe dienstregeling Beek-Elsloo naar Heerlen vv

op 09 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Deze geeft aan dat er in de schoolvakanties geen bussen op dit traject rijden. Is dit correct ?
Ik maak nu dmv jaarabo’s gebruik van dit traject voor woon – werk.
En ben verrast dat deze tijdens schoolvakanties niet meer gaat rijden.
Hoe kom ik dan op mijn werk en later weer thuis ??

Dat er ook tijdens schoolvakanties bussen rijden, zoals nu lijn 31.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste, Ik zie dat het lijn 631 gaat worden en dit is een schoollijn. Daardoor rijdt de bus niet meer tijdens de schoolvakanties. Ik heb je vraag over een andere optie intern uitgezet. Zodra ik daar reactie op heb dan hoor je het meteen van mij. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva webcareteam

Arriva

Heeft op 21 oktober 2016 om 09:48 geantwoord

Beste,

Ik heb reactie ontvangen vanuit de regio. In het Limburgnet zoals dit door de provincie Limburg is vastgesteld is de verbinding tussen Beek en Heerlen gekarakteriseerd als een scholieren/studentenlijn, met gevolg dat hiervoor tijdens de vakantieperioden geen bediening noodzakelijk is. In de nieuwe ov-concessie is het lijnennet meer vraaggestuurd. Omdat het reizigersaantal in vakantieperioden op lijn 31 grotendeels wegvalt is het bedrijfseconomisch niet verantwoord om toch een collectieve voorziening in stand te houden.

Het spijt ons dat jij als forens en jaarabonnementhouder hierdoor gedupeerd wordt. Het betekent dat je tijdens vakantieperioden aangewezen bent op een ov-verbinding via Sittard.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door ericAelse