Klacht: Nieuwe dienstregeling

op 11 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

En jawel hoor, het is Arriva weer gelukt om de dienstregeling te verslechteren ipv te verbeteren. De schoollijn 621 van Vaals naar Zuyd Hogeschool via Grotius College, Bernardinuscollege en station, rijdt nu met een omweg via Bocholtz en Avantis. Volgens Arriva is dit om de scholieren uit Bocholtz ook in de gelegenheid te stellen op een snellere manier op hun school te komen. Tja, dan moet je wel met de bus meekunnen. Vanochtend konden er veel van de scholieren niet mee met de bus, omdat deze al afgeladen vol was toen hij in Bocholtz aankwam. Met een beetje duwen en trekken konden een aantal mensen instappen, maar het gros kon niet mee. Iedereen in de bus was uiterst ontevreden met deze aanpassing. Door de omweg via Bocholtz en Avantis en de drukte bij het station komt de bus vervolgens met 15 – 20 minute vertraging bij Zuyd Hogeschool aan. Heel jammer dat de dienstregeling gemaakt wordt door mensen die zelf niet met openbaar vervoer reizen en dat er niet geluisterd wordt naar reizigers en chauffeurs, die tenslotte wél ervaringsdeskundige zijn. Ik heb er geen vertrouwen in dat Arriva hier iest mee doet, maar wil het wel van me af schrijven. Mijn abonnement wordt door mijn werkgever betaald, anders zou ik zeer zeker niet van het openbaar vervoer gebruik maken.

Als ik op de hoogte gehouden wordt over de voortgang en de dienstregeling verbeterd wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 december 2017 om 21:58 geantwoord

Beste suusgoes,

Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling geen verbetering voor jou is.

Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de andere juist een verslechtering. Uiteraard evalueren we de nieuwe dienstregeling. Als de vervoersvraag veranderd, kunnen wij aanpassingen maken. Ik stuur je reactie naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hier aandacht aan te besteden. De interne voortgang delen wij niet. Als er een wijziging plaatsvindt, vind je dat terug op de website. Voor nu geldt de nieuwe gepubliceerde dienstregeling.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Heeft op 13 december 2017 om 16:39 geantwoord

Dit is geen oplossing maar een standaard antwoord. Zo te lezen is Arriva helemaal niet van plan hier iets mee te doen.

Alle klachten die gemeld zijn door suusgoes