Klacht: Nieuwe dienstregeling

op 14 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Met de nieuwe dienstregeling kan ik niet meer vanuit station lichtenvoorde-groenlo naar harreveld komen met bus 72 naar varsseveld. Waardoor ik nu helemaal vanuit Winterswijk naar varsseveld moet daar moet overstappen wat ook niet goed aansluit. Hierdoor moet ik in winterswijk de trein van 06:20 ipv 06:46 hebben en ben ik dubbel zo lang onderweg dan eerst, en ik moet ook nog een half uur fietsen na station waardoor ik nu 05:40 weg moet om half 8 op mn werk te zijn.. ik baal hier enorm van want bus 72 naar varseveld vanuit lichtenvoorde groenlo station was altijd best druk ook op dit vroege tijdstip.

Bus 72 weer laten rijden vanuit station lichtenvoorde groenlo naar varsseveld langs harreveld.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 december 2017 om 06:08 geantwoord

Beste Sherren4400,

Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling van lijn 72 geen verbetering voor jou is.

Lijn 72 rijdt inderdaad niet meer tussen Lichtenvoorde en Varsseveld en in Lichtenvoorde. Deze verbinding wordt verzorgd door lijn 74. In Lichtenvoorde wordt volgens een gewijzigde route gereden.

Lijn 73 rijdt niet meer op zondag en op werkdagen na 21.00 uur. Reizigers van Winterswijk naar Enschede kunnen reizen via Station Lichtenvoorde-Groenlo. Op zaterdag rijdt lijn 73 overdag tussen Winterswijk en Groenlo waar je over kan stappen op lijn 74.

Lijn 74 gaat 7 dagen per week rijden, op werkdagen tussen Doetinchem en Enschede en op zaterdag en zondag tussen Varsseveld en Haaksbergen. Op zaterdag en zondag kun je in Varsseveld overstappen van of op de trein naar Doetinchem. In Haaksbergen sluit lijn 74 aan op lijn 62 van Syntus van en naar Enschede.

Heb je al in de reisplanner gekeken voor een goede aansluiting?

Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de andere juist een verslechtering. Uiteraard evalueren we de nieuwe dienstregeling. Als de vervoersvraag veranderd, kunnen wij aanpassingen maken. Ik stuur je reactie naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Voor nu geldt de nieuwe gepubliceerde dienstregeling.

^Wouter
Arriva Webcareteam