Klacht: Nieuwe dienstregeling

op 12 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 81 van Deventer naar Zutphen vertrekt 12 minuten eerder door de nieuwe dienstregeling. Hierdoor moeten mensen die deze bus nemen en vervolgens de sprinter naar Wijchen nemen, die veel studenten van de HAN nemen, 22 minuten op hun trein wachten. Ik vraag me af wie hier profijt van heeft. Ik stap op in Gorssel en stel dat ik met de fiets naar station Zutphen zou gaan (8,3 km) zou ik nog 25 minuten later van huis weg kunnen gaan dan als ik de bus pak. Dit geldt zeker voor meerdere mensen.
Het zelfde geldt voor de terugweg. Op de terugweg moet nu 20 minuten worden gewacht op de bus.
Het is vast de bedoeling geweest om de dienstregeling te verbeteren maar ik weet zeker dat dit voor veel mensen is verslechterd.

De oude dienstregeling was prima te doen. Het zou dan ook beter zijn als Arriva deze weer terugveranderd naar hoe die de afgelopen maanden was.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 december 2017 om 14:22 geantwoord

Beste HS889,

Jammer om te lezen dat de nieuwe dienstregeling van lijn 81 geen verbetering voor jou is.

Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is, is voor de andere juist een verslechtering. Uiteraard evalueren we de nieuwe dienstregeling. Als de vervoersvraag veranderd, kunnen wij aanpassingen maken. Ik stuur je reactie naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Voor nu geldt de nieuwe gepubliceerde dienstregeling.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Heeft op 12 december 2017 om 17:26 geantwoord

Ik denk niet dat er veel verandering in de vervoersvraag komt want je hebt geen andere optie dan de bus als je met het openbaar vervoer vanuit Gorssel wil reizen. Ik vind dit daarom geen oplossing waar ik tevreden mee kan zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door HS889