Klacht: Niet werkbare uitwerking van toekennen zittend vervoer bij oncologische behandeling voor bewoners Ameland

op 07 juni 2016 over IZA in de categorie Zorgverzekering

Mijn schoonmoeder is onder oncologische behandeling (radio therapie) in het MCL Leeuwarden. Zij heeft conform de regeling zittend vervoer aangevraagd van Nes Ameland haar woonplaats naar het ziekenhuis in Leeuwarden.
Na het invullen van de aanvraag is vervoer toegekend echter van woonadres naar de pier op Ameland en vervolgens van de pier in Holwerd (Friesland) naar het ziekenhuis in Leeuwarden.
Zij moet dus zowel op Ameland als in Holwerd een stuk lopen om van de taxi naar de veerboot te komen en vervolgen na de overtocht weer bij de taxistandplaats van de pier in Holwerd te komen.
Mijn schoonmoeder heeft botkanker bij het heup gewricht en kan nauwelijks lopen. Het aangeboden vervoer is voor haar geen optie. Zij kan, zeker nu ook nog de pier op Ameland in onderhoud is, de afstanden niet lopen.
Het aangebodene is dus een volkomen loos aanbod.
Zij heeft vervoer nodig van huisdeur tot ziekenhuis deur zonder loop etappes daar tussen. Andere verzekeringsmaatschappijen ( de Friesland) bieden deze service wel. De klacht is dus waarom er geen vervoer van huis deur tot ziekenhuisdeur wordt aangeboden.

Als er vervoer van huisdeur tot ziekenhuis deur mogelijk wordt geregeld.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar IZA over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Rodebrievenbus