Klacht: Niet te benoemen

op 04 december 2017 over Unive in de categorie Verzekering

Afgelopen juni 2017 ontving ik een brief van Univé dat ik eindelijk bij het CAK was afgemeld als “wanbetaler”.
Door werkloosheid van mijn man, en ik chronisch ziek ben, konden we een aantal jaren maar met heel veel moeite onze premie’s betalen waardoor er een grote achterstand ontstond.
Zoals het woord “wanbetaler” doet vermoeden, was bij ons geen onwil maar onmacht!
Ik was dus enorm blij met de brief van afgelopen Juni.
Ik betaal elke maand netjes de afbetalingen en mijn maandpremie.
Wat schetst onlangs mijn verbazing?
Ik ontving wederom een brief van Univé dat zij mij weer hebben aangemeld bij het CAK omdat ik niet aan mijn betalingsverplichting zou voldoen?!
Ik heb daarop direct met Univé gebeld, en daar werd mij verteld dat ik brieven ontvangen zou moeten hebben waarin zou staan dat er door een aantal storneringen weer een nieuwe achterstand is ontstaan?
Ten eerste heb ik een dergelijke brief niet ontvangen?!
Ten tweede, ik betaal gewoon elke maand mijn premies?
Er is dus totale verwarring ontstaan, welke ik met de desbetreffende telefoniste heb besproken.
Hierbij heb ik met haar afgesproken dat ik voortaan brieven e.d. via de mail wil ontvangen.
Tevens heb ik aangegeven dat ik in het vervolg mijn betalingen automatisch wil laten geschieden, waar de medewerker het mee eens was.
Ik heb met haar afgesproken dat ik er zorg voor zou dragen dat er voldoende saldo op de bank zou staan op de 27e november.
Dit heb ik netjes gedaan.
Echter keek ik elke dag of Univé mijn premiebedrag inmiddels had afgeschreven, wat niet het geval was?
Afgelopen vrijdag dacht ik toch maar weer aan de bel te trekken en heb dus wederom telefonisch contact gezocht.
Uiteraard kreeg ik weer een andere dame aan de telefoon.
Ik vroeg haar waarom mijn premie nog niet was afgeschreven door Univé.
Kreeg ik doodleuk te horen dat dit niet meer mogelijk is omdat ik een dag te laat betaald zou hebben en dat ze weer een nieuw dossier hebben aangemaakt en mij daarop weer hebben aangemeld bij het CAK plus dat ze de ‘vordering’ inmiddels hebben doorgestuurd naar Graydon!
Hoezo een dag te laat betaald?
Zij zouden dat toch automatisch van mijn rekening afschrijven?
Ik vertelde vol verbazing en afschuw (om over mijn schrik maar te zwijgen) wat ik een aantal dagen eerder met haar collega had afgesproken, waarop zij vertelde dat haar collega dat nooit met mij had mogen afspreken??

Wat begrijp ik hier niet aan??
Waarom wordt ik nu weer opgescheept met allerlei incassokosten, incassoburo’s en het CAK terwijl ik gewoon netjes de regels volg?

Ik ben radeloos!!

Wat kan ik hier nu nog tegen doen?
Ik kan in mijn eentje niet op tegen dit soort bedrijven die van alles beweren terwijl de werkelijkheid anders is?

Ik hoop oprecht dat er iets met mijn klacht gedaan kan worden zodat het opgelost wordt!
Dit is je reinste onrechtvaardigheid!

Ik ben pas tevreden als zij hun eigen administratiefouten toegeven, en mij weer netjes afmelden bij zowel het C.A.K als bij Graydon! En dat de eerder afgesproken regelingen weer van kracht zijn!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door c.jucakel@gmail.com