Klacht: Niet op een gepaste manier, erg ontevreden

op 03 augustus 2016 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Vandaag, woensdag 3 augustus ben ik naar de HEMA geweest om collegeblokken te kopen. Uiteindelijk zag ik een verpakking met 3 witte collegeblokken erin, de zogeheten 4-in-1 collegeblokken. Op het artikel dat ik wilde kopen stond geen prijs, dus ik ben naar een medewerker gestapt die het artikel voor mij heeft gescand en ze vertelde mij dat het gehele pak 3 euro was.
Ik was erg tevreden, heb nog andere dingen in mijn mandje gestopt en ben vervolgens naar de kassa gegaan. Achter de kassa stond een vrouw die mij vertelde dat de prijs niet per verpakking, maar per collegeblok gaat. Ik leg haar uit dat ik er verbaast over ben aangezien een collega van haar, die op de afdeling stond bij de schoolspullen waar ik het collegeblok heb gevonden, mij vertelde dat het 3 euro kostte. Hierna haalde ze de collegeblokken uit de verpakking en zei ze dat ze iemand erbij zou kunnen roepen (de manager/afdelingsleider), waarop ik zei dat ik het erg fijn zou vinden als ze inderdaad iemand erbij zou halen zodat we de situatie op een fatsoenlijke manier samen konden oplossen.
Ik heb in de tussen tijd mijn andere spullen afgerekend, (incl. 1 collegeblok i.p.v. het pakket van 3).
Na ca. 10 minuten wachten kwam ze terug samen met de manager/afdelingsleider en hij kwam tot de conclusie dat er sprake was van een misverstand en, als ik het collegeblok zou willen hebben, ik daar voor zou moeten betalen. Ik heb toen het meisje aangewezen waarvan zij had gezegd dat het 3 euro was per pakket van 3 collegeblokken, zij gaf toe dat dit klopte en gaf daarbij mij gelijk. Jammer genoeg was ook dit niet genoeg voor het bedrijf om toe te geven dat het een fout was van het bedrijf en het vervolgens op een nette manier op te lossen, zoals het hoort en dit bij elk ander bedrijf wel zo wordt gedaan.
U begrijpt nu zeker wel dat ik dit geen goede oplossing vind aangezien dit niet mijn fout is, maar een fout van het bedrijf zelf en de communicatie in het bedrijf.
Ik hoop dat andere mensen een stuk beter behandeld worden in de HEMA dan ik ben behandeld en ik hoop dat er een toepasselijke oplossing wordt gevonden voor de situatie (zie: Beschrijf wanneer u tevreden bent).

Ik vind het niet netjes hoe er gehandeld is en ik vind dat ik recht heb op nog 2 andere collegeblokken (de 4-in-1 collegeblokken). Dit omdat mij eerst is verteld, door een medewerker, dat de gehele verpakking 3 euro was. Zoals ik al eerder heb aangegeven, dit is niet mijn fout, maar de fout van het bedrijf zelf. Dit is waarom ik vind dat ze het mij verschuldigd zijn om mij nog 2 collegeblokken (4-in-1 collegeblokken) te geven of 6 euro te betalen waarmee ik nog 2 andere collegeblokken van kan kopen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AnnaDT