Klacht: Niet nakomen van afspraken.

op 14 februari 2018 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Beste,

Een keuken bij Brugman besteld. In november de deal gesloten. Na de deal werd er opeens gesproken over een aanbetaling van €500,- echt net nadat er was afgesproken dat wij de keuken voor dat bedrag wilde en Brugman ook akkoord is gegaan. Vervolgens wel uitstel gekregen om dit bedrag te betalen, want hier was nooit over gesproken. In december langs gegaan om bedrag te betalen en de keuken helemaal definitief te laten komen.

Toen bleek dat de keuken nog niet besteld was en dat wij toen eind januari moesten wachten eer dat de keuken geleverd kon worden.

Hier besproken dat er een 3D tekening zou komen. Deze heb ik een week voor aflevering keuken pas mogen ontvangen. Te schandalig voor woorden.

Brugman keukens was ook even vergeten te vermelden dat er nieuwe elektra groepen bij moesten komen, omdat wij elektrisch zouden gaan koken. Bij toeval ben ik hierachter gekomen. Wat mij ook nog eens ruim €800,- extra heeft gekost. Ik heb in april vorig jaar mijn eerste huis gekocht. Ik ben niet op de hoogte hoe alles werkt.

Bij levering keuken 3 februari, is er niet vermeld aan de bezorgers dat ik op de 2e etage woon aan niemand niet verder van Brugman die hier is geweest. Dat terwijl een winkelmedewerker bij mij thuis is geweest om alles op te meten.

Eindelijk 5 februari was het zover de keuken zo geïnstalleerd worden. Dit is ook gebeurd was ook zeer netjes. Maar het zou gebeuren in 1 dag dit heeft uiteindelijk 2 volle dagen geduurd. De monteur was ook alleen wat ik nog steeds bijzonder vind. Ook deze beste man was niet op de hoogte dat ik op de 2e etage zat. Het bleek ook een ZZP’er te zijn die door Brugman is ingehuurd. Ik heb zijn parkeerkosten ook moesten betalen.

Dinsdag 6 februari stond de keuken bijna helemaal in elkaar, tot mijn grote verbazing zag ik dat er geen achterwand is geleverd die boven mijn wasbak zou moeten komen. Monteur heeft daar een melding van gemaakt en gelijk gebeld. Daarnaast ook het front van een ladekast is kapot zou dan ook vervangen worden. De vraag was of ik de week erop een dinsdag, (afgelopen dinsdag dus) thuis zou zijn, zodat zij dan alsnog de levering konden doen en gelijk monteren. Als zij het niet binnen zouden hebben op tijd dan zou ik gebeld worden om een andere afspraak te maken. (Dit is niet gebeurd zoals zoveel dingen niet) Ik heb gezegd prima maar voor 13.00 uur daarna moet ik werken.

Afgelopen dinsdag komen de monteurs, ditmaal betalen zij wel zelf parkeerkosten. Ja, wij komen de plinten voor u in orde maken en afkitten. Ik zei: Hebben jullie dan die achterwand bij, want daar gaat deze afspraak over. Nee, die hebben wij niet. Dan hoef je ook niet af te kitten, dus dan kan je wel die plinten voor mij doen. Die ladekast hadden ze ook niet bij. De monteurs vonden dit ook best slordig.

Nadat zij weg waren heb ik gebeld met de klantenservice. Ja, u vaste medewerker die uw zaak heeft is er niet, maar ik ga kijken wat ik kan doen. Situatie uitgelegd. Medewerker had er niet echt een antwoord op. Zou dit gaan uitzoeken en zorgen dat ik die dag teruggebeld zou worden. (nooit meer gebeurd)

Vandaag weer gebeld. Die medewerker die mijn zaak heeft zou er zijn vandaag. Was er onverwachts nog steeds niet. Maar ook deze medewerker zou kijken wat ze kan doen. Situatie weer uitgelegd. Vervolgens kon ik nu wel een afspraak weer maken om de monteurs weer te laten komen maar dat kan pas over 2 weken. Ik heb gezegd niemand laat mij wat weten, dan nu kom je opeens zeggen dat ik dus eigenlijk 3 weken had moeten wachten. Ik heb nu al 2x extra vrij moeten nemen. Daar komt nog een dag bij. Ik kon ter compensatie een wooncheque krijgen van €50,- of een onderhoudssetje, gevraagd krijg ik dat dan voor elke keer dat jullie je afspraken niet nakomen. Nee, eenmalig.

Ik ga hier niet mee akkoord en ik ga naar andere mogelijkheden kijken wat ik ga doen.

Ik ben pas tevreden als hier meer gebeurd dan alleen een onderhoudssetje of een waardebon van €50,-. De keuken heeft ruim €12.000,- gekost. Ik heb allerei extra kosten moeten maken die je niet verteld worden, omdat zij alleen die keuken willen verkopen. Ik wil een compensatie van normaal proportie. Ik heb allemaal dagen vrij moeten nemen en er moet nog meer vrije dagen komen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

8 maanden geleden - Beste meneer Stark1994, Heel vervelend dat er meerdere zaken niet naar tevredenheid verlopen, onze excuses hiervoor. Ik heb uw klacht voor u opgepakt en wij zullen hierover zo snel mogelijk contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 16 februari 2018 om 12:41 geantwoord

Beste meneer Stark1994,

Inmiddels heb ik begrepen dat er meerdere malen contact met u en onze klantenservice is geweest. Hierbij is er uiteindelijk in overleg met u een afspraak voor een service bezoek gepland. Goed om te vernemen dat uw klacht is opgepakt.

Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Stark1994