Klacht: niet nakomen leveringsafspraak

op 29 april 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 28-04-2017 heb ik bij jullie een bestelling geplaatst met een wasmachine, ijskast en magnetron voor mijn nieuwe woning. Dit in de veronderstelling dat ik deze de volgende dag geleverd zou krijgen.

De levering zou vandaag (29-04-17) tussen 12:15 en 15:15 plaatsvinden. Aangezien het huis verder nog leeg staat ben ik speciaal hiervoor om 12 uur er naartoe gegaan en heb ik gewacht. Om half 2 kreeg ik een sms dat de koerier er om 14:00 zou zijn. Vanaf dat tijdstip heb ik letterlijk bij het raam staan wachten en om kwart voor 3 kreeg ik een bericht dat de levering niet gelukt is omdat de koerier mij niet thuis aantrof.

Gelijk heb ik gebeld naar jullie klantenservice waar ik 15 minuten in de wacht gestaan heb om vervolgens te horen te krijgen dat ik zelf maar contact op moest nemen met jullie bezorger ‘Dynalogic’. Van jullie klantenservice heb ik daarvoor een 0900 nummer van Dynalogic gekregen wat 45 cent per minuut kost. Daarna hun opgebeld en wederom 10 minuten in de wacht gestaan. Eindelijk iemand aan de lijn gekregen en die vertelde dat de bezorger doorgegeven heeft bij mijn deur aangebeld te hebben en dat ik een blauwe deur zou hebben terwijl mijn deur groen is. Ook vertelde zij dat de bezorger mij gebeld zou hebben, ik was inderdaad gebeld om 14:40 door een anoniem nummer en toen ik opnam hing diegene direct op. Ik nam binnen 2 seconde op dus diegene deed dat expres. Deze dame aan de telefoon zij dat ze er achteraan zou gaan en mij terug zou bellen. Na 30 minuten was ik nog steeds niet terug gebeld en heb ik dus maar wederom contact opgenomen met jullie klantenservice aangezien ik mijn bestelling bij jullie geplaatst heb en niet bij Dynalogic.

Dit keer kreeg ik na weer 10 minuten in de wachte gestaan te hebben ene ‘Gaina’ aan de telefoon en ik legde haar uit wat het probleem was. Deze dame vertelde mij dat zij alleen een nieuwe leveringsafspraak kan inplannen voor maandag en verder niks voor mij kon betekenen omdat het daar bij jullie te druk voor zou zijn. Deze reactie vond ik te belachelijk voor woorden en ik vroeg of ik de manager kon spreken maar ook dat kon niet. Haar achternaam wilde zij ook niet vertellen dus ik moet het maar doen met dat ik ene Gaina gesproken heb.

Om alles nogmaals op een rijtje te zetten heb ik dus bij jullie besteld omdat jullie adverteren met voor 23:59 besteld is de volgende dag in huis. De volgende dag (vandaag) heb ik voor mijn bestelling in een leeg huis zitten wachten. Jullie bezorger loopt spelletjes te spelen door te zeggen dat ik niet thuis was terwijl hij niet eens in mijn straat geweest is. Ik heb mijn hele dag hiervoor weggegooid en zal nu maandag weer moeten wachten in de hoop dat de bezorger dit keer wel komt opdagen. Als mijn bestel geschiedenis erbij gepakt word dan kunt u daarin zien dat ik veel producten bij jullie besteld heb. Altijd vol lof mond op mond reclame gemaakt over de snelle service maar dit slaat alles.

Ik vind het niet erg om iets meer te betalen voor mijn producten door bij jullie te bestellen aangezien de service altijd top was, maar ik vind dat jullie dit moeten compenseren. Tijd is geld en dat geld ook zeker voor mijn tijd. Laat staan de energie, stress en woede die hierbij komt kijken. Voor de bestelling waar ik op wacht heb ik in totaal €764,99 betaald. Ik vind dat 20% van dit bedrag een bescheiden maar toch zeker gepaste vergoeding zou zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Beste meneer Tapperwijn, Wij vinden het uitermate teleurstellend dat de levering niet heeft plaatsgevonden toen u wel aanwezig was op het afleveradres. Uiteraard hebben we de status van uw bestelling bekeken en gezien dat uw bestelling inmiddels is geleverd maar niet goed is aangesloten. Dit resulteerde in waterschade in uw huis waardoor wij een expert hebben ingeschakeld via Brava. De expert zal een afspraak met u maken om de schade te constateren en een rapport op te stellen voor de schadevergoeding. Het is absoluut niet de bedoeling geweest om u met deze ellende te laten zitten. Wij gaan er alles aan doen om het rapport op te stellen en u te voorzien van een gepaste vergoeding. Nogmaals bieden wij onze oprechte excuses voor de situatie en de nasleep ervan. Wij hopen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost en dat u bent voorzien van een concreet antwoord. Mocht u nog andere vragen/opmerkingen hebben, dan bent u vrij om ons een e-mail te versturen naar geenglimlach@coolblue.nl. Met vriendelijke groet, Coolblue.

Alle klachten die gemeld zijn door Wesley T.