Klacht: Niet nakomen afspraken door slechte interne communicatie

op 30 april 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Vorig jaar hebben wij ons pand (met toestemming van eigenaar) onderverhuurd aan de mensen die op dat moment in t pand boven ons woonden. Er was een gezamenlijke energiemeter. Aangezien wij er in juli 2014 zijn uitgegaan en ons contract toen op leegstand hebben laten zetten betrof het alleen het gebruik van de bovenburen die daarna naar ons pand, de benedenverdieping zijn gegaan.
Vanaf juli 2014 zijn er door ons dus geen kosten gemaakt voor gas en electra. Nu ontvingen wij juli 2015 echter de jaarafrekening (juli 2014 ook gehad en niks abnormaals) en moesten een bedrag van ruim €4000,- bijbetalen. Aangezien er geen tussenmeter is en wij er met de huidige huurders niet anders uitkomen dan dit bedrag te delen hebben wij een betalingsregeling getroffen met Eneco. Heel fijn dat dit kon! Het bedrag zou worden afgeschreven van onze rekening.
Blijkbaar is de communicatie hier al mis gegaan want een tijdje erna kregen we een aanmaning! Weer gebeld en ja hoor, Eneco ging ervan uit dat we t bedrag zouden overmaken. De meneer aan de telefoon vertelde dat als we die dag nog het bedrag voor een aantal termijnen betaalden de betalingsregeling weer van kracht was. Rond 12 april ontvingen we echter een brief met de mededeling van Eneco dat de betalingsregeling was stop gezet omdat we niet hadden betaald. Ik heb toen op 14 april gemaild naar de klantenservice dat ik er nu wel klaar mee was en antwoord wou op de vraag waar het bij hen nou telkens mis ging omdat we wel degelijk betalingen hadden gedaan!!
Ik heb een bevestiging van m\’n mail gehad en daarin stond dat ik binnen 2 werkdagen antwoord zou krijgen. Nou, nooit wat gehoord, tot afgelopen vrijdag (29 april) er een brief van een gerechtsdeurwaarder bij de post zat met een verhoging van ruim €500 en de mededeling dat dit bedrag voor 3 mei aan het deurwaardeurskantoor moet worden voldaan. Weer gebeld met Eneco en de medewerker zette me in de wacht voor overleg. Uiteindelijk komt ze terug met de mededeling dat ze niks kan doen omdat t al bij de gerechtsdeurwaarder ligt.
De afdeling klachtenbehandeling zou maandag contact opnemen met ons en dan konden we t verhaal nog eens uitleggen. Op mijn vraag of ik nu iemand van die afdeling kon spreken omdat t dinsdag al 3 mei is en dan dus ruim €4600 betaald moet worden gaf ze als antwoord dat die afdeling momenteel gesloten was!!
Van het gesprek met die mevrouw zou ze mij n mail sturen maar je snapt t al, die heb ik tot op heden ook niet ontvangen.

Als de afgesproken betalingsregeling weer ING gang wordt gezet en Eneco de extra gemaakte kosten van de gerechtsdeurwaarder voor eigen rekening neemt. Ik ben privé nml ook nog klant bij Eneco maar ben daar serieus weg als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost!!!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 02 mei 2016 om 09:45 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Wat een ontzettend vervelend verhaal om te lezen. Het spijt mij dat u zo ontevreden bent over Eneco op dit moment. Dit is wel begrijpelijk wanneer ik mij verdiep in uw situatie.

Hoe naar ik dit ook vind; ik dien u verplicht door te verwijzen naar de deurwaarder aan wie wij het dossier hebben overgedragen. Bij wet is het zo bepaald, dat wanneer de overdracht al heeft plaatsgevonden, wij geen informatie meer mogen verstrekken. We hebben dit nu letterlijk uit handen gegeven.

Via Flanderijn & Van Eck kunt u deze zaak uitvechten en zal er bepaald worden of de overdracht terecht, of onterecht is. Hierover kan ik nu geen oordeel vellen. U kunt de deurwaarder bereiken via telefoonnummer: 088-209 24 44.

Ik hoop oprecht dat dit verhaal een goede en eerlijke afloop zal hebben.

Erica
Webcare Eneco

Heeft op 02 mei 2016 om 11:06 geantwoord

Als Eneco gereageerd had op mijn mail van 14 april dan had het niet uit handen gegeven hoeven te worden!!Hier geen antwoord op gehad van Eneco zelf dus nu lekker makkelijk om te zeggen dat we t via de gerechtsdeurwaarder moeten uitvechten! Wat een slecht bedrijf! Eneco kan mij ook van de klantenlijst afhalen!!

Alle klachten die gemeld zijn door Kroontje2006