Klacht: Niet mogen instappen.

op 27 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op woenadag 27 december 2017 maakte ik gebruik van het OV. Helaas was er een seinstoring en kon ik geen gebruik maken van de trein tussen Den Bosch en Oss.
Daarom wilde ik om 10:57 bus 90 pakken richting Heesch (Grave). Ruim op tijd stond ik te wachten bij halte G waar deze bus hoort te komen, en normaal ook komt.
Echter zie ik de bus een paar seconde later voor mijn neus wegrijden, vanuit een andere halte. Daarop rende ik naar de bus en zwaaide om in te stappen. De chaffeur had duidelijk in de gaten dat ik mee moest (evenals een andere jonge reiziger) maar zwaaide lachend terug en reed vervolgens hard door.
Gevolg, de treinen reden nog steeds niet en dus moest ik nóg een uur wachten op een bus.

Ik heb er alle respect voor dat in een vakantieperiode er minder bussen rijden, en ook wanneer deze (met aangeving) van een andere halte vertrekken. Maar een chaffeur die weet dat de volgende bus lang duurt en nog geen 30 seconde later zou zijn, als ik mocht instappen, vind ik echt belachelijk.
Natuurlijk horen reizigers op tijd te zijn en begrijp ik dat de bus op tijd aanrijdt, maar ik stond al ruim een half uur bij de goede halte te wachten, hier stond ook geen andere bus (dus de reden waarom bus 90 ineens bij een andere halte stond is mij onduidelijk). Ik vond het mede doordat de chaffeur zelf van een andere halte als aangekondigd wegreed, erg raar dat wij niet meer mochten instappen.

Deze chaffeur aanspreken op het wegrijden van verkeerde halte en doorrijden nadat reiziger zwaait ten teken van willen meereizen.
Vergoeding van reiskosten zou netjes zijn.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 27 december 2017 om 18:39 geantwoord

Beste djansenn,

Dat was vanochtend niet een erg leuke ervaring! Ik begrijp dat je van deze situatie baalt. Ik heb je klacht intern doorgestuurd zodat deze situatie op basis van hoor en wederhoor besproken kan worden. Ik wil je wijzen op de geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/noordbrabant/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door djansenn