Klacht: niet meer functionerende melkopschuimer

op 14 mei 2016 over Nespresso in de categorie Koffie

We hadden problemen met een melkopschuimer. Inmiddels is die uit de handel. We hebben wel een nieuwe gehad maar de behandeling in de winkel was ronduit slecht. De vorige melkopschuimer hadden wij in november 2015 gekocht, de rekening had ik bij mij. Allereerst werd direct al geroepen dat de pot veel ouder was, daarna begon ze over de loslatende teflon laag. Wij zouden met een vork of een lepel in de pot gezeten hebben. Klinkklare onzin! Als je op internet kijkt weet je dat dit een euvel is bij de oudere potten. Op de bodem in de hoek met de opstaande rand laat al na een aantal maanden de teflonlaag los, een frustratie van veel kopers. Verder zijn er veel problemen met de thermostaat. Al na enkele seconden gaat de knop rood knipperen en kun je het vergeten. Toen ik de rekening liet zien werd het duidelijk dat de pot echt in november vorig jaar gekocht is.
We hebben een nieuwe, andere pot meegekregen maar werden niet bepaald vriendelijk behandeld. Verder ben ik erg teleurgesteld en boos over het feit dat ik bij de nieuwe pot geen aankoopbon mee krijg. Dat betekent dat wanneer die het na een paar maanden opgeeft ik geen enkele kans maak op de behandeling waar ik volgens de wet recht op heb. Wanneer jullie producten verkopen die al na een paar maanden stuk zijn, kunnen jullie problemen verwachten, en terecht. Dat is jullie probleem en niet die van de koper. Die is volgens de wet beschermd en heeft recht op een nieuw product of gratis reparatie wanneer een apparaat zonder duidelijke nalatigheid van de gebruiker binnen 2 jaar stuk gaat. We denken erover om een normale espresso machine aan te schaffen en echt te stoppen met Nespresso, want de vriendelijke en neerbuigende behandeling die je krijgt bij de aanschaf van iets in de winkel staat in enorm contrast met de ronduit schofterige behandeling wanneer je met iets terugkomt dat niet naar behoren en tevredenheid functioneert. Overigens moest ik nog 9 Euro bijbetalen voor de nieuwe pot omdat hij duurder is dan de pot die stuk en niet meer leverbaar was.

Vriendelijke groet,

Teus de Zwart

Wanneer ik een volledig garantie krijg bij de nieuwe melkopschuimer die ik op 11 mei heb meegekregen

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nespresso

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nespresso nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door zwartt