Klacht: NIet kunnen pinnen in de Filipijnen

op 08 juni 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Terwijl mijn vriendin met haar ING pas wel kan pinnen, lukt het mij met mijn ABN kaart bij geen enkle MAESTRO ATM. ABN 2 keer gebeld en zij zeggen dat alles goed staat en dan ik tot 1500 euro moet kunnen pinnen. Maar ja, ik kan toch echt nog steeds niet pinnen.

Als ik de verschillende andere klachtenpagina’s er op na sla moet ik waarschijnlijk zelf onterecht afgeboekte bedragen terug vragen bij de ABN en de telefoonkostenbetalen vanwege hun onkunde. Lekkere service.. .Wat een flutbank; na terugkomst in NL stap ik over.

Geld terug en wanneer ik van die bank af ben

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste Mattis2, Bedankt voor het plaatsen van je klacht. Ik kan me voorstellen dat het heel onhandig is dat je daar niet kan pinnen. Het is bij ons bekend dat pinnen op de Filipijnen niet altijd soepel verloopt. Er zijn een aantal zaken waar je op kunt letten als je pint op de Filipijnen: - Gebruik een automaat waarop het Maestro logo staat; - Zodra je de pas in de automaat doet, start dan meteen de pintransactie. Vraag niet vooraf je saldo op; - Krijgt je op de automaat keuze voor ‘savings’ of ‘current’? Kies dan voor ‘current’; - Pin kleine bedragen. Bij sommige automaten is het niet mogelijk om een bedrag hoger dan (omgerekend) €50,- per keer op te nemen. Via https://www.mastercard.com/global/atmlocations kan je zoeken naar een geldautomaat. Vergeet hierbij niet om het vinkje ‘Chip Reader Enabled’ aan te zetten. Ik hoor graag of het met bovenstaande tips wel lukt om geld op te nemen. Mocht je telefonisch contact op prijs stellen dan hoor ik graag wanneer je bereikbaar bent. Met vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Mattis2

1 jaar geleden - Beste dhr. Witjes, Bedankt voor de reactie, maar er staat niets nuttigs bij. Al het bovenstaande heb ik al geprobeerd. Daarnaast is het vreemd dat mijn vriendin wel bij verschillende banken 10000 pesos op kan nemen met haar ING pas (ook maestro). Mijn pasje is nieuw/ onbeschadigd dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb eenmaal in Cebu 10000 pesos kunnen pinnen; daarna werkte de pas niet meer. Tijdens een korte speurtocht op internet kwam ik er achter dat meer mensen dit euvel hebben bij ABN. En al enkele jaren. Jammer dat de ABN dit nooit opgepakt heeft. Het zou de ABN overigens sieren als ze de extra kosten voor het alternatief, geld opnemen met de creditcard, zouden compenseren. Hiertoe ben ik nu genoodzaakt. Kunnen jullie nu echt niet de hand ook maar een beetje in eigen boezem steken en je klanten tegemoet komen? Mijn conclusie: Tijd om over te stappen naar een andere bank. Zo is bijvoorbeeld de ING een stuk goedkoper en biedt blijkbaar ook nog eens een stuk meer. Waar ABN al geruime tijd het laat afweten kan ING wel een eenvoudige handeling, wat geld opnemen toch is, ondersteunen. Ik moet er gewoon op kunnen rekenen dat ik bij mijn geld kan wanneer ik dat wil.

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste Mattis2, Dank voor je reactie. Wij zijn dagelijks bezig onze dienstverlening richting onze klanten te verbeteren. Dit geldt ook voor de wereldwijde acceptatie van onze pinpassen. Ik begrijp dat je als alternatief betaalmiddel de credit card hebt moeten gebruiken. Graag ga ik met je in gesprek over de kosten die deze transacties met zich mee brengen. Kun je aangeven wanneer je, tijdens kantooruren, telefonisch bereikbaar bent? Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R.C.A. Keijsers

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 23 juni 2016 om 09:02 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij op 8 juni de klacht op dit forum in behandeling genomen. In een reactie hebben wij aangeboden telefonisch contact op te nemen om de klacht te bespreken. Omdat wij geen reactie meer hebben ontvangen, sluiten wij de klacht op dit forum. Uiteraard kan de klant bij vragen altijd contact met onze klantenservice opnemen via het nummer 0900-0024.

Alle klachten die gemeld zijn door Mattis2