Klacht: Niet kostenloos een nieuw werkblad na twee keer het verkeerde geleverd te hebben

op 03 mei 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Nadat onze keuken geleverd is kwamen wij erachter dat een gedeelte van het werkblad niet pastte. Dit hebben wij gemeld bij Brugman en na ongeveer 8 weken wachten een nieuw blad gekregen. Dit blad pastte echter weer niet. Dus vorige week is er opnieuw ingemeten en is ons beloofd dat wij binnen drie weken kostenloos een nieuw blad zouden krijgen. Onze verbazing was dan ook groot toen wij van de week een offerte opgestuurd kregen door Brugman met daarop de prijs van het nieuwe blad. Ook staat er op de offerte dat er kleurverschil kan zijn met het bestaande blad en dat de levertijd 10 – 12 weken is. Na telefonisch contact met Brugman kan er niks voor ons gedaan worden als wij niet eerst tekenen. Ten eerste zijn we het er niet mee eens dat wij extra moeten betalen door fouten van Brugman en ten tweede willen wij niet op papier akkoord gaan met zo’n lange levertijd en het risici aan gaan dat er kleurverschil zit tussen de bladen.
Kortom, door fouten van Brugman zitten wij twee en een halve maand na levering van de keuken nog steeds zonder bruikbare keuken. Slechte service.

Als wij kostenloos een nieuw passend werkblad krijgen binnen redelijke tijd en er dus niet 10 - 12 weken op moeten wachten

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

10 maanden geleden - Beste meneer van Dijk, Bedankt voor uw bericht. Spijtig te vernemen dat deze situatie is ontstaan. Wij hebben in eerste instantie het blad opnieuw ingemeten en opnieuw geleverd. Echter gaf u toen aan dat het blad voor de 2e maal de verkeerde maat had. Dit is met u besproken en naar aanleiding hiervan is er een bezoek ingepland samen met onze monteur. Toen onze monteur bij u ter plaatse was om het blad te beoordelen bleek het blad gebroken te zijn. Immers hebben wij het blad onbeschadigd bij u geleverd, daarom is er een coulance offerte naar u toe verzonden voor een nieuw werkblad. Het kleurverschil en levertijd moeten wij op de offerte aangeven, uiteraard gaan wij na tekenen van de offerte dit met spoed bestellen. Om terug te komen op de kleur; u heeft een granieten blad, dit is een natuurproduct en kan dus afwijken van een eerdere partij steen waar wellicht uw vorige blad uit geslepen is. Hopende u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u vragen hebben verneem ik dat graag! Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Peter731

10 maanden geleden - Beste Bas, Ons probleem is dat jullie gemaakte afspraken niet nakomen. De monteur is inderdaad bij ons langs geweest en er is toen besproken dat wij opnieuw een nieuw blad zouden krijgen aangezien de maten weer niet klopten, ondanks dat het blad beschadigd was. Ook is er toen tegen ons gezegd dat het blad na ongeveer drie weken bezorgd zou worden. Vervolgens krijgen wij een week later een rekening van van jullie waarvan we tot op dat moment niet op de hoogte waren. Nu vraag ik mij af wat jullie met het blad hadden gedaan als het niet beschadigd was geweest, hadden jullie het dan aan iemand anders geleverd? Dat kan ik me niet voorstellen. Jullie hadden hoe dan ook een nieuw blad moeten bestellen aangezien de maten weer niet klopten. Het komt op ons over alsof jullie de beschadiging van het blad aangrijpen om de kosten op ons af te schuiven. Daar komt ook nog eens bij dat het blad toen nog niet eens besteld was door jullie terwijl ons beloofd was dat het blad gelijk besteld zou worden. Nu ben ik er afgelopen week (na jullie te bellen) achter gekomen dat jullie je weer niet aan jullie afspraken hebben gehouden. Er is ons namelijk verteld dat het niet nodig was een monster mee te nemen aangezien jullie deze nog hadden liggen. Van de week bleek dat jullie dit monster niet meer hebben en er eerst een afspraak ingepland moest worden voor het ophalen van een monster, waardoor er dus weer vertraging optreedt. En wij nog langer op ons blad moeten wachten. Ook hebben wij nog steeds niks gehoord over de grepen van onze keuken. Deze zijn verkeerd geleverd en ook hier hebben jullie ons weken geleden al beloofd ermee aan de slag gegaan en hier hebben we tot op de dag van vandaag nog niks van gehoord. Jij kan het je misschien niet voorstellen, maar wij zijn gewoon helemaal klaar met al het gedoe rond onze keuken en ons geduld is onderhand op. Met vriendelijke groet, Peter van Dijk

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

10 maanden geleden - Beste meneer van Dijk, Ik begrijp uw gevoel volkomen! Ik heb uw melding dan ook doorgestuurd naar de eindverantwoordelijke van onze service afdeling om nogmaals contact met u op te nemen hierover. U hoort spoedig van ons. Met vriendelijke groet, Bas

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 22 juni 2016 om 08:58 geantwoord

Beste meneer van Dijk,

Enige tijd geleden heb ik van mijn collega\'s van de klantenservice mogen vernemen dat de klacht dus u bovenstaand heeft omschreven is opgelost. Mocht ik u nog verder kunnen helpen of heeft u nog vragen verneem ik dat graag! U kunt contact opnemen via mailadres webcare@brugman.nl of contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 0416-675400.

Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Peter731