Klacht: Niet komen opdagen voor gordijnen zonder afmelden

op 19 september 2017 over Kwantum in de categorie Bouwmarkten

Op vrijdag 18 augustus zou de stoffeerder van Kwantum tussen 08:00 en 12:00 uur gordijnen in ons huis komen ophangen. Helaas doen zij dit niet in het weekend en konden wij moeilijk vrij krijgen. Vandaar dat wij mijn schoonouders hebben gevraagd, waar ik nu enorm spijt van heb. Donderdag 17 augustus was de uitvaart van de moeder van mijn schoonmoeder, zij zat dus absoluut niet te wachten op 4 uur lang wachten in een huis waar nog niets is (we zijn nog volop aan het klussen). Maar beloofd is beloofd en voor 4 uurtjes wisten mijn schoonouders zich nog wel enigszins te vermaken.

Maar dan is het na lang wachten 12:00 uur geweest en is er nog geen enkel spoor te bekennen van de stoffeerder. Iets later proberen mijn schoonouders de klantenservice te bellen. Na 20 minuten in de wacht (en €5 extra op de telefoonrekening) worden ze eindelijk geholpen. Een vriendelijke klantenservicemedewerker zegt dat de stoffeerder onderweg is en er elk moment kan zijn. Bedankt voor de informatie, maar het had fijn geweest als de Kwantum zelf contact hadden opgenomen om dit aan ons te laten weten… Vol goede moed wachten mijn schoonouders af. Maar dan is het 14:00 uur en hebben ze nog steeds geen stoffeerder gezien. Opnieuw bellen zij naar de klantenservice, waar zij dit keer slechts 15 minuten hoeven te wachten totdat zij geholpen worden (dus dit keer kwam er maar €3 extra op de telefoonrekening). De klantenservicemedewerker zegt doodleuk dat wachten niet meer nodig is, aangezien de stoffeerder niet meer komt. Dus na 6 uur lang wachten zonder ook maar op de hoogte te worden gebracht, hebben mijn schoonouders voor niets zitten wachten. En wij… Wij zijn niet gebeld of gemaild en voelen ons enorm schuldig voor wat wij – of eigenlijk de Kwantun – mijn schoonouders hebben aangedaan.

Dat is het moment waarop ik besluit naar de klantenservice te bellen en een klacht in te dienen. Een vriendelijke jongeman vertelt mij dat dit niet de manier van werken is en dat hij het heel goed snapt dat ik boos ben. Hij zegt dat hij een dossier voor mij aanmaakt en dat ik contact kan opnemen voor de klacht en een vergoeding zodra de gordijnen hangen. Daarbij vertelt hij dat de stoffeerder maandag komt… MAANDAG?! Dat betekent dat we heel snel een oplossing moeten vinden. Met pijn en moeite krijgt mijn vriend een halve dag vrij. Op dat moment gaan we er namelijk vanuit dat een halve dag voldoende is… De avond voor het ophangen zouden we voor 21:00 uur een bericht krijgen hoe laat de stoffeerder precies komt.

Zondagavond 23:00 uur… Nog steeds geen mail met het tijdstip waarop de stoffeerder komt. De volgende ochtend nog steeds niet… Hierdoor moet mijn vriend toch onverwachts een hele dag vrij nemen, want we hebben geen idee hoe laat de stoffeerder komt. Dat betekent een boze werkgever en een flink loonbedrag die wij deze maand aan salaris mislopen (deze waren wij overigens niet misgelopen als de Kwantum gewoon vrijdags waren gekomen). Het ergste vind ik nog dat de Kwantum na een eerste grove fout ook gewoon nog een tweede grove fout maakt.

Communiceren naar klanten toe is blijkbaar niet nodig. Dit vind ik heel erg, aangezien wij inmiddels wel een trouwe klant te noemen zijn. Wij hebben vele euro’s naar de Kwantum gebracht met alle materialen die wij bij de winkel hebben gekocht. En nu? Nu krijgen we stank voor dank.

Vanwege al het ongemak en de stress die wij en mijn schoonouders hebben ondervonden heb ik 22 augustus een flinke korting en vergoeding van de onkosten geëist. Omdat de Kwantum een 100% tevredenheidsgarantie biedt, ging ik ervan uit dat de Kwantum dit ook daadwerkelijk voor ons kon doorvoeren.

De dagen die volgen krijg ik maar geen antwoord. Na het sturen van een herinnering krijg ik dan eindelijk op 30 augustus een mailtje binnen met het voorstel dat ze ons tegoedbonnen ter waarde van €40 kunnen geven… Ik voel me totaal niet serieus genomen. Wij hebben enorm veel kosten gemaakt en het gaat wel om gordijnen van €600. Bovendien hebben wij alles al gekocht wat we nodig hebben voor het huis. Dit mail ik dan ook direct terug. Nu zijn we inmiddels al bijna een maand verder en heb ik nog steeds geen mail in mijn mailbox, ook niet na het sturen van meerdere herinneringen. In mijn ogen heeft de Kwantum daarom tot 3x toe gefaald. Ik hoop dat er snel een serieuze oplossing komt, want anders zullen ze mij en mijn omgeving nooit meer terug zien in de winkel…

Als ik een korting van minimaal €200 krijg. Daarmee zijn de kosten die wij onnodig moesten maken grotendeels gedekt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwantum

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwantum nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MelG