Klacht: Niet goed functioneren van apparaat

op 29 november 2016 over Nespresso in de categorie Koffie

Op zaterdag 12 november heb ik een koffieapparaat gekocht bij Media Markt in ‘s-Hertogenbosch.
De omschrijving op de bon is MAG.U & MILK ZWART. De prijs was €158,95 en er zat een actie op dat er voor € 60,00 aan cups gratis geleverd zou worden.
Het apparaat functioneert niet naar behoren:
– de kopinstelling van de middelste kopmaat werkt niet goed
– het lekbakje zit snel vol, er lag zelfs water onder het apparaat.
– koffiestraal is veel minder dan altijd gewend bij andere apparaten
– warmte koffie ook niet optimaal

Kortom ik ben terug gegaan naar Media markt 22 november , maar omdat ik het apparaat gebruikt had en het piepschuim niet meer in de doos aanwezig was namen ze het niet terug.
Ik moest jullie maar bellen want dan kwamen jullie binnen 24 uur het apparaat ophalen thuis en zou er een leenapparaat geplaatst worden en een reparatie volgen.
Ze hadden de klacht van een snel vollopend lekbakje al vaker bij dit type ontvangen.

Daarop heb ik contact gehad met Nespresso via nummer 08000203460.
Het hele verhaal verteld en toen vroeg de man of het apparaat geregistreerd was.
Ik heb hem gemeld dat ik dacht van wel omdat de jongen die ons dit verkocht heeft 12 november dat onmiddellijk heeft gedaan nadat we betaald hadden en hem de kassabon hebben gegeven om de registratie in orde te maken.
Ook om in aanmerking te komen voor de actie mbt € 60,00 cups. Heb zelfs opgegeven hoeveel cups van welke sterkte etc. etc.
De man aan de telefoon kon onze registratie niet vinden, daarop heb ik van hem een klantnummer gekregen: 1583731
Toen ik hem het nummer van de streepjescode heb gegeven dat onder het apparaat staat en zei dat ik ook geen cups had ontvangen zei hij dat het apparaat op een andere naam staat geregistreerd en dat er cups naar dat andere adres zijn gestuurd.
U kunt zich voorstellen dat dit niet lekker overkomt allemaal bij mij en wens dat dit zsm op een correcte wijze wordt opgelost.
De man adviseerde mijn relaas per mail naar club nl van Nespresso te sturen samen met een foto van het apparaat, de aankoopbon en de streepjescode. Dat heb ik gedaan op donderdag 24 november.

29 november:
Geen enkele reactie terug gehad op mijn mail, ook geen bevestiging van ontvangst.. Dus maar weer nummer 08000203460 gebeld. Daar Edith gesproken. Ze begint het gesprek met “u heeft een verkeerde keuze gemaakt”, terwijl ik geen enkel keuzemenu heb gehad. Daarna wil ze toch wel voor me naar het hoofdkantoor gaan bellen. Ze komt terug met het antwoord “u moet terug naar Media Markt”, het antwoord van het hoofdkantoor, maw ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
“U heeft uw klacht ook niet naar het goede adres gestuurd”, dit was wel op advies van de eerdere medewerker. “U moet een klachtenformulier invullen.
Dus dan maar weer een klachtenformulier insturen (bij deze)
Op mijn vraag of ze even kan kijken naar het nummer van de streepjescode of het apparaat en dus ook de cups op een andere naam staan zegt zij weer dat ze niets met de streepjescode kan, terwijl die andere medewerker dat in een vorig gesprek weer wel kon.

Wat wil ik van u als gerenommeerd bedrijf:
1) een goed werkend apparaat (what else?), ben eerlijk gezegd niet blij als je een nieuw ??? apparaat hebt gekocht en het begint op deze manier.
Het apparaat voldoet niet aan mijn verwachting.
2) zsm een reactie en actie, geen vertrouwen meer in deze dus omruilen
3) registratie op iemands anders naam, hoe kan dat?? Hebben ze dit apparaat al eerder omgeruild???? en de cups ingepikt?????? Is ie van de vrachtwagen gevallen?????
Zo spoedig mogelijk rechtzetten, heb er immers voor betaald
4) Cups waar ik recht op heb naar mijn adres sturen
5) ik wens geen speelbal te zijn tusssen Nespresso en de Media Markt.
Dus als ik de Media Markt dit toestel behoort terug te nemen dan wil ik dat graag aan mij en aan de media markt door u bevestigd zien

Mocht het hierboven benoemde niet mogelijk zijn dan graag geld terug en dan kijk ik wel verder uit naar een ander apparaat.
Ben zelfs bereid een duurder apparaat te kopen, maar dit moet terug.

Al jaren lang drinken wij koffie op het werkadres (5211 CK nr. 53) en zijn altijd tevreden maar nu ben ik super ontevreden over de service die tot nu toe geleverd is door Media Markt (koop ik nooit meer iets) en door het telefoongesprek en de bevindingen met Nespresso.
Dit moet Clooney toch niet willen 🙂

In de bijlage ziet u de aankoopbon, de verpakking en het nummer van de unieke streepjescode.

Hopelijk ontvang ik nu wel spoedig een reactie,

Zie boven

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nespresso

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Nespresso in behandeling genomen

Bericht van Nespresso

1 week geleden - Beste mevrouw van den Akker-Lathouwers, Zojuist heb ik u getracht te bellen, maar ik kreeg u helaas niet te pakken. Ik wilde u graag een oplossing aanbieden vanuit Nespresso, en zal u maandag terugbellen om dit met u te bespreken. Heel erg bedankt voor uw geduld tot zover, en ik kijk ernaar uit om dit op te lossen. Groet, Xandora Nespresso

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nespresso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nespresso

Heeft op 08 december 2016 om 12:32 geantwoord

Beste mevrouw van den Akker-Lathouwers,

Het was fijn om u gisteren telefonisch gesproken te hebben en u een oplossing te hebben kunnen bieden. Ik hoop dat tevreden bent met de geboden oplossing, en wens u graag nog een hele prettige dag toe. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren via het gratis telefoonnummer: 0800 022 23 20.

Xandora

Nespresso

Reactie van de melder van de klacht M. van den Akker Lathouwers

2 dagen geleden - Uiteindelijk is de klacht goed opgepakt en ben ik tevreden. De weg waarlangs is wat moeizaam geweest, maar eind goed al goed.

Alle klachten die gemeld zijn door M. van den Akker Lathouwers