Klacht: Niet geleverde diensen, maar deze wel in rekening willen brengen

op 27 augustus 2016 over Kwantum in de categorie Bouwmarkten

Ik heb bij Kwantum Ede een vinyl vloer besteld voor mijn keuken en ook betaald om deze te laten leggen. Ik ben keurig geholpen in de winkel met de advisering over de vloer in de winkel, maar afgezien daarvan ben ik zeer ontevreden over de service. Ik raad iedereen dan ook sterk af om iets hier te kopen, tenzij het in de winkel op voorraad is. En dit is waarom:

– Kwantum is zijn belofte om een dag van te voren per email aan te geven in welk tijdvak de stoffeerders kwamen niet nagekomen. Ik heb een hele dag moeten vrijnemen om te wachten op de stoffeerders.
– Pas om half 7 ’s avonds kreeg ik een sms-je dat de stoffeerders onderweg waren.
– De stoffeerders zijn de hele dag niet komen opdagen, maar Kwantum stuurde aan het eind van de dag wel een email dat de vloer was gelegd. Er was alleen niet getekend, omdat ik niet thuis kan zijn. Dit is een regelrechte leugen. Ik ben de hele dag het huis niet uitgeweest. Kwantum brengt dus kennelijk niet geleverde diensten in rekening die wel zijn beloofd.
– Ik heb de klantenservice verschillende keren die dag geprobeerd te bereiken (0.50 cent per gesprek + belkosten). Ik heb een keer een kwartier moeten wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg, tot vier keer toe (!) werd de verbinding zonder duidelijke boodschap automatisch verbroken zodra ik de optie had gekozen om een medewerker te willen spreken. Ik heb ook contact gehad met de winkel van Kwantum Ede (0.50 cent per gesprek). Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, kreeg ik te horen dat ze vandaag nog zouden komen. Een excuus was er overigens niet bij voor het niet aangeven van het tijdvak en dat dit mij een vrije dag kostte.
– Een dag later heb ik opnieuw contact gehad met de klantenservice, nadat ik ben weer meerdere keren automatisch uit het systeem werd gegooid en Kwantum gratis 50 cent per gesprek verdiende. De medewerkster zou mijn klachten aan haar manager voorleggen en terugbellen. Dit heeft de gehele dag geduurd en toen ze belde, gaf ze een uiterst zuinig excuus en bood ze 20 euro aan Kwantumkadobonnen aan en een aanbod dat de vloer later opnieuw zou worden gelegd. Een lachertje! Ik verdien heel wat meer dan 20 euro per dag! Bovendien was het opnieuw niet mogelijk om een duidelijke tijd af te spreken wanneer de stoffeerders zouden komen. Ik heb dit aanbod geweigerd, omdat ik niet opnieuw de kans wilde lopen opnieuw voor niets een vrije dag op te nemen. Ik heb voorgesteld dat Kwantum de legkosten teruglegde, dat de stoffeerders de materialen naar Kwantum Ede zouden terugbrengen dat ik zelf de vloerbedekking kon ophalen bij Kwantum Ede en zelf de vloer zou leggen. Kwantum klantenservice belde bijna gelijk terug dat ze akkoord waren; waarschijnlijk vond de manager dat hij hier goedkoop vanaf was gekomen. Zelfs deze belofte kwam Kwantum niet na. Toen ik bij Kwantum Ede aankwam, waren de materialen niet teruggebracht. De manager van Kwantum Ede had gelukkg begrip en heeft ter plekke uit de eigen voorraad materialen overhandigd.

Ik had hier vast meer uit kunnen halen als ik er een zaak van had gemaakt (ik denk aan “contractbreuk” voor niet geleverde diensen en “valsheid in geschrifte” voor de leugen dat de vloer was aangelegd). Ik heb hier echter de tijd en de energie niet voor, maar ik vind wel dat het bekend moet worden hoe Kwantum met zijn klanten omgaat. Vandaar deze recensie.

Ik zou tevreden zijn geweest als Kwantum de gemaakte kosten (die heel wat hoger waren dan 20 euro aan kado bonnen) had vergoed, de vloer alsnog had aangelegd en daarbij bereid was geweest nu wel een exact tijdstip aan te geven waarop de stoffeerders zouden langskomen. Aangezien ik nu het probleem zelf heb opgelost door zelf maar de vloer aan te leggen, denk ik dat het vooral belangrijk is dat andere mensen weten hoe Kwantum met zijn klanten omgaat

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwantum

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwantum nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HNC