Klacht: Niet functionerende MSI laptop, inmiddels 5x teruggestuurd en geen oplossing

op 01 augustus 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Ruim een jaar geleden MSI laptop aangeschaft voor mijn zoon, om te gamen. praktisch vanaf het begin heeft de laptop niet gefunctioneerd. Ondertussen zijn we een half jaar verder en na 5x terugsturen blijft Cool Blue beweren dat de laptop conform specificaties presteert. Mijn zoon kan dus – ondanks een investering van bijna € 1000,- geen Minecraft spelen op deze laptop.

Inmiddels heb ik bij MyCom een contra expertise laten uitvoeren ,waaruit inderdaad blijkt, dat de laptop conform spec minimaal 30 FPS moet kunnen halen, terwijl hij niet boven de 10 FPS uitkomt. Heb er op gestaan om een manager te spreken, waarop ik werd verwezen naar een specificiek mail adres. Nu heb ik wederom hetzelfde antwoord als alle keren hiervoor van een backoffice medewerker; zij geeft wel degelijk aan dat de laptop zeker 30 FPS moet kunnen halen en verzoekt wederom om terugsturing en de laptop te controleren. Ik heb nu meerdere keren geeist om het geld terug te krijgen, hetgeen wordt geweigerd.

Cooblue dient het aanschaf bedrag van deze laptop terug te storten, aangezien hij niet functioneert.
Daarnaast een vergoeding voor het feit dat ik hier uren en dagen mee bezig ben geweest en mijn zoon structureel niet heeft kunnen gamen.

Een deel van de correspondentie, vindt u terug in onderstaande PPT.
Indien gewenst, kan ik u nog meer doen toekomen

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

4 maanden geleden - Beste Jolanda, Wat ontzettend vervelend dat het probleem met de FPS nog steeds niet is opgelost. We hebben gezien dat je op verschillende manieren contact hebt gezocht. We willen dan ook graag het probleem voor je oplossen. Zou je daarom nog een reactie willen geven op de laatste e-mail? Daar zijn een aantal specifieke vragen gesteld om te bekijken of het probleem kan worden opgelost. Daarnaast willen we ook graag weten of er een 'kale' versie van Minecraft wordt gebruikt of dat er allerlei shaderpacks zijn toegevoegd. Dit laatste heeft namelijk ook enorm veel invloed op de prestaties van de videokaart. Groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht jolandaannet

4 maanden geleden - Beste Coolblue, Ik wil dat jullie nu hiermee stoppen. Deze stappen hebben we 5x doorlopen en geven geen oplossing. Dus: nu geld terug. Ik ga net zo lang door totdat we dat hebben bereikt. Geschillencommissie is de next step.

Bericht van Coolblue

4 maanden geleden - Hoi Jolanda, Zoals we al meerdere keren hebben aangegeven krijg je het geld niet terug. De redenen hiervan zijn je ook al meerdere keren uitgelegd. We blijven deze andere oplossingen aandragen, omdat we het wel oprecht vervelend vinden dat het in jouw situatie niet goed werkt en dit graag met je door willen lopen. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door jolandaannet