Klacht: niet eens met boete

op 12 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

geachte mijn ken merk 7686161537006180
ik had wel geldig vervoer bewijs maar voor ns ik west echt niet iets over arriva was eerst keer in mij leven naar deze plek ik kom uit Hilversum en ik wou gaan naar westereen .ik vertelt aan de condicteur hij heeft mij gevraagd waar ik ben gebeuren toen ik had gezegd egypte hij gelijk schrijf proces verbal ik was netjes bij hem maar hij gaaf mij flink boete van 53euro ik wil graag deze boete verminderen want ik heb gedaan deze fout niet expres ik had nooit boete deze eerste keer ik heb vertrouwen .mij naam altijd problemen ossama .

ik wil gewoon deze boete weg of tot de haf vermindering

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 12 juli 2016 om 22:06 geantwoord

Beste Ossama,

Niet leuk om te lezen dat je tijdens je eerste keer met de trein een boete hebt ontvangen. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Iedereen hoort tijdens zijn reis in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs. Als je in het bezit was van een vervoersbewijs die alleen geldig is bij de NS dan had je in onze trein geen geldig vervoersbewijs bij je.

Als je het niet eens bent met het voorlopig proces-verbaal, maak dan wel het bedrag over. Zo voorkom je onnodige verhoging van het boetebedrag. Je kunt uiteraard bezwaar indienen. Doe dit binnen 7 dagen, gerekend vanaf de dag van overtreding. Krijg je gelijk, dan wordt het bedrag dat je al hebt overgemaakt weer op je rekening teruggestort.

Je kunt via het contactformulier op onze website bezwaar maken. Vermeld in het bericht duidelijk waarom je de boete onterecht vindt. Bij stap 3 van het formulier kies je voor het onderwerp ?bezwaar boete? en wordt er naar alle benodigde gegevens gevraagd. Je dient een kopie van je identiteitsbewijs, een kopie van het voorlopig proces-verbaal en een kopie van je OV-chipkaart als 1 document bij te voegen.
Meer informatie over ons boetebeleid vind je op http://bit.ly/1VC7B6R.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door o.k.a.ras