Klacht: niet eens factuur

op 04 juli 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

ik heb onbepeperkt bellen vast van nle
en nu heb ik opeens hoge telefoon rekening
en nu zeggen ze voor de telefoon dat ik boven gemiddeld heb gebeld maar onbeperkt is onbeperkt staat niks in over gemiddelde bel gebruik en waarom geen waarschuwing of uitleg over onbeperkt heb info gevraagt bij kpn en die zei ook je kunt onbeperkt bellen kost niks extra alleen service nummers en 0900 nummers maar die heb ik niet gebeld voel me verneukt niks zeggen of mailen of waarschuwing over bellen

ik vind dat ik die hoge bedrag niet hoef te betalen want zei haden mij niet gewaarschuwd dus wist het niet heb nu onbeperkt opgezegd want het is niet onbeperkt

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Renate Boltendal

1 maand geleden - mensen ga niet met nlex in zee het is een oplichters bedrijf ik ben er achter gekomen en nu wil ik iedereen waarschuwen ga niet met hun in zee want je komt door hun in de problemen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 24 juli 2017 om 16:24 geantwoord

Beste mevrouw Boltendal,

Uw klacht van 4 juli 2017 ontvingen wij in goede orde. Wij vinden het uiteraard vervelend om te horen dat u ontevreden bent over de factuur die u ontving. Wij geven u hierover graag meer informatie.

Wij ontvingen van meerdere klanten berichten over ons fair use policy. Naar aanleiding hiervan is ons fair use policy nogmaals goed onderzocht, er zijn enkele wijzigingen aangebracht. Deze zijn als volgt;

Met een fair use policy gaan we excessief verbruik tegen en kunnen we onze prijzen scherp houden. In de algemene voorwaarden (artikel 15.5) wordt vermeld dat vijfmaal het gemiddelde verbruik wordt gezien als excessief verbruik. Uiteraard is het niet de bedoeling dat over deze term onduidelijkheid is, helaas was dit wel het geval.

NLEx zal alsnog een fair use policy hanteren, wij verwachten namelijk nog steeds een redelijk verbruik van onze klanten. Wel hebben wij de grenzen versoepeld. Wij rekenen sinds kort met vijftienmaal het gemiddelde verbruik in plaats van vijfmaal het gemiddelde verbruik. Dit komt neer op ongeveer 2.000 belminuten bij Onbeperkt Bellen Vast (excl. starttarief).

Voorheen werd bij vijfmaal het gemiddelde verbruik de belbundel gedeactiveerd en brachten we de belkosten per telefoongesprek in rekening. In uw geval werd er €101,61 in rekening gebracht. Dit bedrag heeft u ook voldaan. Omdat wij inmiddels de grenzen hebben verhoogd, wordt dit bedrag binnen enkele weken aan u teruggestort.

Ook hebben wij de informatie op onze website, incl. de aanmeldpagina, aangepast. U vindt meer informatie via https://www.nle.nl/alles-in-1/bellen (klik bij één van de belbundels op ‘Lees meer’).

Mocht u in de toekomst toch nog in de buurt komen van de nieuwe grens, zorgen wij ervoor dat u een e-mail ontvangt wanneer u ongeveer 80% van uw belbundel heeft verbruikt.

Door middel van bovenstaande wijzigingen hopen wij uiteraard dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, horen wij het graag.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Renate Boltendal