Klacht: Niet de wettelijke garantie leveren bij 1 jaar oude koelvriescombinatie

op 13 september 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Verleden jaar augustus een Amerikaanse koelkast van Haier gekocht bij coolblue. Echter kregen we al begin november problemen met het koelgedeelte. Alles bevroor in de koelkast. Begin november een reparatie aanvraag ingediend omdat dit probleem zich bleef voordoen en uiteraard de meeste spullen gewoon in de kliko kunnen gooien. Eind november is hij gerepareerd waardoor we de koelkast nauwelijks hebben kunnen gebruiken.
Hetzelfde probleem begon weer begin juli, uiteraard weer gebeld en een week later gerepareerd. En bijna mijn hele inhoud van mijn koelkast weer weg kunnen gooien.
Nu is het weer hetzelfde probleem, waardoor ik weer alles heb weg kunnen gooien en de koelkast niet meer te gebruiken is. Afgelopen vrijdagochtend dan ook weer gebeld met dat ik bij deze de koelkast terug wil sturen en mijn geld retour wil. De klantenservice van coolblue is uiteraard heel vriendelijke en begripvol en ik zou teruggebeld worden…. Uiteraard gebeurt dit niet maar krijg wel een reparatieverzoek in mijn e-mail dat wij binnen 24 uur gebeld worden voor een afspraak. Weer terug gebeld en gezegd wat er afgesproken was. Weer heel begripvol en zij zou, evenals haar collega, dit doorzetten naar een andere afdeling met de mededeling mij terug te bellen. Wat denk je? Weer een mail met reparatieverzoek. Ondertussen ben ik het echt zat en bellen we voor de 3de keer afgelopen vrijdag. Uiteraard weer met de mededeling dat we uiterlijk maandag terug gebeld zouden worden. Ook nu zijn wij niet teruggebeld en hebben we netjes verteld dat dit tegen de wettelijke regelgeving in is. Ze wisten mij ook te vertellen dat we uiterlijk donderdag echt teruggebeld zouden worden. Daarop hebben we verteld dat een koelkast toch echt een eerste levensbehoefte is en dat wij hier ernstig hinder en schade aan ondervinden en dat we inmiddels de helft van de waarde van de koelkast aan producten al weg hebben kunnen gooien en dat we voornemens zijn dit op hun te verhalen bij geen gehoor heden ochtend 9 uur. Maar ook dat dit tegen de wettelijke regelgeving in gaat omdat ze de schuld op de fabrikant af wilden schuiven. Echter is coolblue de verkoper en dus verantwoordelijk.
Je raadt het al vanochtend, niets!

Gewenste Oplossing:

- Retour koelkast haier en volledige teruggaaf van aanschafkosten
- Compensatie voor de geleden schade a €300,-.
Deze beide verzoeken nog deze week.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Beste Jean Paul, Onze oprechte excuses dat de aanschaf van jouw Haier koelkast zoveel ellende heeft bezorgd. We hebben meteen jouw retourmelding erbij gepakt. De koelkast heb je eerder door een monteur van Haier laten repareren en is het probleem opgelost. Wederom heb je 8 september een melding gemaakt van het volgende defect: het koelgedeelte vriest alles aan elkaar vast. Jouw gewenste oplossing hebben wij helaas niet kunnen waarmaken. Je kunt jouw aankoop enkel binnen de eerste 30 dagen retourneren voor het aankoopbedrag. Daarna wordt elk geretourneerd product aangeboden ter reparatie. Het is ontzettend jammer dat je niet meteen het beloofde telefoontje hebt ontvangen. Gelukkig heb je vanochtend met één van onze collega's gesproken betreft jouw defecte koelkast. We kunnen enkel een reparatie aanbieden om dit probleem te verhelpen. Een erkende reparateur kan bij jou thuis langskomen om het defect voor jou op te lossen. Dit is de enige oplossing die wij jou kunnen aanbieden. Wij hopen zo spoedig mogelijk een reactie te ontvangen zodat wij een afspraak kunnen inplannen. Jouw reactie kun je ook per e-mail versturen naar geenglimlach@coolblue.nl. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht JPB63

1 maand geleden - Beste Coolbluer, graag morgen een reparateur aan huis bij ons. met vriendelijke groeten Jan Paul Beeke

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Hallo Jean Paul, We hebben hard ons best gedaan om dit morgen voor jou in orde te maken. Echter is de reparateur op dit moment niet telefonisch bereikbaar om een afspraak voor morgen in te plannen. Wij kunnen de koelkast opnieuw aanmelden voor een reparatie. Haier zal pas aan het eind van de dag contact met jou opnemen. Het snelste manier om een afspraak met de reparateur in te plannen, is door Haier morgenochtend zelf te bellen. Hoe eerder je ze aan de telefoon krijgt, des te sneller de monteur bij jou langs komt. Graag zien wij jouw reactie tegemoet of het is gelukt. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht JPB63

1 week geleden - Wat een klucht is dit geworden zeg! 19 september is er een monteur geweest (voor de 3de keer) om de koelkast te repareren. De beste man is er ruim 4 uur mee bezig geweest wat mij ook weer een dag heeft gekost. Echter toen de man eindelijk klaar was aan het einde van de dag en was vetrokken en ik 's avonds ijsblokjes wilde deed de ijsblokjesmachine van de koelkast het niet meer. Het stoom kwam onderhand uit mijn oren. De volgende dag wéér gebeld (dit zou dus reparatie nummer 4 worden in 14 maanden tijd). 26 september zou er opnieuw een monteur langskomen van CE repair. Ook dit kost mij een dag. De beste man is langs geweest, maar daar is ook alles mee gezegd. Hij had namelijk niet het goede onderdeel. Deze heeft hij meteen telefonisch besteld en de volgende dag werd er een nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdag de 29ste september. Helaas (uiteraard) wordt ik aan het einde van de ochtend gebeld dat het niet het juiste onderdeel blijkt te zijn voor de ijsblokjes machine. Ik zou dan ook diezelfde dag of uiterlijk maandag 2 oktober teruggebeld worden. Ook hier gaat het mis en ben ik niet gebeld. Dus dinsdag ochtend zelf gebeld met de mededeling dat ik nog niets heb gehoord. Hier werd op gereageerd dat het juiste onderdeel nog niet binnen was maar dat er in de computer ook niet bijstond dat ik uiterlijk 2 oktober terug gebled zou worden. Heb de vriendelijke man van CE repair gemeld dat dit wel degelijk is beloofd en dat ik dat ook kan bewijzen daar ik al mijn telefoontjes automatisch op laat nemen (je begrijpt, ik vetrouw dit soort bedrijven als Coolblue en CE repair niet en wil achteraf mijzelf in kunnen dekken tegen dit soort malafide praktijken. Been there, done that. Maar ik heb tot op heden, vrijdag 6 oktober, nog steeds niets mogen vernemen van CE repair of Coolblue. Voor mij is het nu echt klaar na zoveel dagen thuis te moeten zijn voor reparaties en weggegooide etenswaren dat het mij ondertussen meer heeft gekost dan dat de koelkast waard is. Een 5de keer thuisblijven voor een reparatie voor een koelvriescombinatie van 14 maanden oud is not done! Dit gaat dan ook naar mijn rechtsbijstandverzekering.

Alle klachten die gemeld zijn door JPB63