Klacht: niet communiceren, wel innen

op 19 mei 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Eind maart kreeg ik bericht van Ziggo dat mijn maandtermijn niet geïnd kon worden. Ik heb de betreffende termijn z.s.m. alsnog betaald, te weten begin april. Deze maand (mei) zie ik tot mijn schrik dat Ziggo doodleuk een dubbel maandtarief heeft geïncasseerd, zonder enige communicatie!
Hun uitleg: in maart konden wij niet innen, dit bedrag is automatisch bij de factuur van april opgeteld. In april heeft u wel het bedrag van de maand maart betaald, maar is de factuur van april niet betaald. Dit bedrag is daarom bij de factuur van mei opgeteld. Echter: ik heb in april geen factuur ontvangen! Bovendien: Ziggo incasseert automatisch, heb je als klant geen grip op. Dus zij incasseren niet in april en een maand later wordt doodleuk stilzwijgend voor twee maanden geïncasseerd!! Het lijkt alsof Ziggo in haar/zijn recht staat, maar : -er is niet gecommuniceerd aan mij dat ik de factuur in april niet betaald zou hebben.
– ik heb in april geen factuur, noch herinnering, noch aanmaning ontvangen.
– zonder enige communicatie incasseert men dan zonder pardon de volgende maand (nu dus, in mei) het dubbele bedrag.
(zonder na te denken over de mogelijke gevolgen voor de klant en zonder eens in de historie te kijken hoeveel jaar ik al klant ben, altijd trouw betalend geweest!).

Ik ben tevreden wanneer Ziggo met een groots, maar bovenal oprecht (gemeend) gebaar komt, waaruit blijkt dat ze beseffen dat een klant niet een melkkoe is. Ziggo heeft niet alleen de taak om goede diensten te leveren, maar evenzo om op morele wijze netjes met haar klanten om te gaan.
Ziggo is voor mij echt een paar haltes te ver gegaan, door niet te communiceren en slechts te incasseren. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe zij mij nog tevreden kunnen stellen. Uit deze wijze van handelen spreekt namelijk geen menselijkheid, maar slechts financiële processen.
Als Ziggo nog geen ethische commissie heeft, dan zou dat het advies of eigenlijk een plicht moeten zijn (opgelegd door een hoger/controlerend orgaan) om in het leven te roepen bij Ziggo.
Op deze manier ga je niet met mensen, met klanten om.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mevr. I.A. de Vries