Klacht: Niet bevestigde vlucht / klantcontact

op 26 april 2017 over eDreams in de categorie Online Vliegtickets

Ik wil samen met 3 vrienden vanuit Taiwan naar Japan vliegen, zij hadden hun tickets bij e-dreams geboekt. Ik heb de zelfde vluchten kunnen bemachtigen ( bij 2 verschillende vliegtuig- maatschappijen)

In eerste instantie was mijn geld 2x afgeschreven, mijn terug vlucht was bevestigd en mijn heen vlucht was in behandeling. Gebeld om te vragen hoe het zat met mijn geld en dat is keurig de dag erna terug gestort.

Na 24 uur toch maar gebeld om te vragen of alles goed ging met mijn heen vlucht. Zij gaven aan dat als morgen nog niet alles goed was, ik terug moest bellen. Dat heb ik gedaan. Zij wisten niet wat er aan de hand was en ik moest zelf maar even naar de vliegtuig maatschappij bellen om polshoogte te nemen. Dit is een Aziatisch bedrijf en erg duur om te bellen vanuit Nederland.. Ik heb eerst geprobeerd contact te krijgen via de mail, dit lukte niet. Gelukkig heb ik kennissen in Taiwan die voor mij konden bellen. We zijn inmiddels al 1 week verder.
Dit desbetreffende vliegtuig maatschappij heeft nooit geld ontvangen voor mijn vlucht, waardoor die (1 dag na reservering) geannuleerd is. Waarom E-dreams dit niet kon zien en mij niet op de hoogte kon stellen vraag ik mij sterk af.

Ik moest maar weer telefonisch contact opnemen met de klantenservice (waar de gemiddelde wachttijd 12 minuten is), zij zouden samen met mij naar een oplossing zoeken. Eenmaal aan de telefoon had ik 2 keuzes; mijn geld terug en zelf een nieuwe vlucht zoeken of zij boekte een andere vlucht en ik moest het verschil terug betalen. Zij besprak nog even een aantal vluchten met mij, maar keek naar de verkeerde dagen wat mij gelukkig op viel.
Dit was onverwacht, dus ik moest er even over na denken.

Ik vandaag inmiddels 2 weken later terug gebeld, (dit keer 18 minuten in de wacht) waarin ik in het gesprek aangaf een andere voorkeurs vlucht te hebben gezien.. Tot mijn verbazing zei het zelfde meisje aan de telefoon dat zij voor mij geen vlucht konden boeken en dat ik het geld terug gestort kreeg (om het verder zelf uit te zoeken) . Ik vroeg om een bevestiging dat mijn geld daadwerkelijk terug gestort word en een bevestiging dat mijn terug vlucht wel echt goed in het systeem stond, ze gaf aan dit wel even aan het einde van de dag te kunnen doen.

De mensen bij de klantenservice zijn aardig, maar ik heb niet het idee dat zij daadwerkelijk gespecialiseerd zijn in wat zij doen.

Zodra jullie weten dat er iets mis is met een vlucht, meld dit dan zo snel mogelijk! Via de mail of telefonisch en wacht niet af tot de klant contact op neemt. Zorg voor een goede tegemoetkoming, want de fout ligt dit maal niet bij de klant. Bij betalen is een no-go en "zoek het zelf maar uit" vind ik helemaal niet kunnen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over eDreams

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over eDreams nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AV94