Klacht: niet afgezet bij juiste halte

op 13 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 09/06/2016 nam ik bij CS Leiden bus 3 naar de Merenwijk. Dit was om ongeveer 11.20 uur. Ik vroeg de vrouwelijke chauffeur om mij te waarschuwen bij halte de Vossebes, omdat op het scherm in de bus de namen van de haltes niet werden weergegeven. Zij vertelde mij dat ik bij de eindhalte moest uitstappen. Op een bepaald moment sprak zij mij aan en zij dat ze niet wist waar ik moest uitstappen, omdat ze niet wist welke haltes ze passeerde. Ik vroeg haar waarom ze dit niet meteen had gezegd, zodat ik aan paasagiers had kunnen vragen waar ik uit moest. Ik ben uit de bus gegaan en heb met een kapotte knie ruim 15 minuten moeten teruglopen naar de halte Vossebes. Deze waren we met de ze bus allang voorbijgereden. DE chauffeuse beweerde dat ze de namen van de haltes niet hoefde te kennen, omdat ze geen taxibedrijf was.Op de terugweg zei de chauffeur dat de halte voorheen gewoon Vossebes heette, maar dat dit enige tijd geleden is gewijzigd?! Op 9292 krijg je nog steeds de halte Vossebes. Ik heb een nare vervelende reis gehad, terwijl ik op de plaats van bestemming bij de voordeur had kunnen uitstappen. Ik vind dat de chauffeuse ernstig in gebreke is gebleken en meteen had kunnen zeggen dat ze niet bekend was met de Merenwijk. Ik heb op dit moment veel pijn aan mijn knie, omdat ik niet lang mag en kan belasten. De chauffeuse sprak met een accent, mogelijk iets buitenlands. Ik moest om uiterlijk 12.00uur op mijn bestemming zijn. De chauffeuse gaf wel aan dat ik mee kon rijden naar een andere bus, die ook naar de Merenwijk zou gaan, maar ik had geen tijd om dat te doen en geen vertrouwen dat een volgende chauffeur mij wel goed zou afzetten. Een korte rit werd een vervelende rit met een lange zoektocht naar het goede adres. Ik heb onderweg meerdere mensen moeten aanspreken, om bij mijn bestemming aan te kunnen komen. Ik wil in elk geval schadeloos gesteld worden, mede ook omdat ik mijn nu ernstig heb moeten overbelasten. De chauffeuse had mij goed advies moeten geven! Dat is ook haar taak!

Wanneer deze klacht serieus wordt genomen, de chauffeuse wordt aangesproken op dit voorval en wanneer ik schadevergoeding krijg.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 13 juni 2016 om 09:25 geantwoord

Hallo Ditta,

Bedankt voor je bericht. Het verhaal is mij duidelijk. Ik stuur je verhaal door naar de teammanager in de regio zodat hij dit voorval nader kan onderzoeken en met de betreffende chauffeuse kan bespreken.

Afgaande op jouw verhaal denk ik dat een schadevergoeding er niet in zit. Temeer omdat jou een andere terugreismogelijkheid naar de juiste halte is geboden. Uiteraard staat het je vrij om een claim in te dienen. Dit kan via ons online contactformulier: https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/contact.htm En dan kiezen voor 'Stuur een bericht'.

We bieden je onze excuses aan voor de vertraging en het ongemak wat je ondervonden hebt. Ik wens je veel beterschap met je knie.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door ditta.kleijn@hotmail.com