Klacht: opzeggen alles in 1 contract

FerryL op 09 juli 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

in mei contract opgezegd via whatsapp, wel ontvangen maar geen vervolgreactie. inloggen op mijn nle niet meer mogelijk met bestaand klantnummer, maar afschrijvingen lopen gewoon door.
Totaal ondoorzichtig hoe je moet opzeggen

Gewenste Oplossing:

contract per direct beëindigen en hiervan schriftelijke bevestiging ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

6 jaren geleden - Beste meneer Luijsterburg, In reactie op uw klacht controleerden wij onze gegevens. Hieruit blijkt dat u op 15 mei 2018 contact had via Whatsapp. In dit bericht gaf u aan dat u het alles-in-1-contract wenste op te zeggen, hierin werd geen datum van de opzegging genoemd. Op 17 mei 2018 reageerden wij op uw bericht en vroegen u per welke datum er moest worden opgezegd. Hierop ontvingen wij geen reactie en om die reden is de opzegging niet verwerkt. NLEx wist namelijk niet per welke het alles-in-1-contract beëindigd diende te worden. Pas op 9 juli 2018 neemt u weer contact op. U verzoekt ons in dit bericht om het alles-in-1-contract met terugwerkende kracht per 1 juni 2018 te beëindigen. Dit is niet mogelijk. U heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Volgens de Algemene Voorwaarden Alles-in-1 zouden wij pas per 9 augustus 2018 uw alles-in-1-contract kunnen opzeggen. Wij zijn echter bereid om het alles-in-1-contract per direct te beëindigen. Dit betekent dat de einddatum van het contract 10 juli 2018 zal zijn. NLEx zal niet overgaan tot het crediteren van de periode van 1 juni 2018 tot en met 9 juli 2018. U reageerde immers niet meer op het door ons gestuurde bericht. Uw reactie hierop ontvangen wij graag via Klacht.nl. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Nle, Hartelijk dank voor deze oplossing. Fijn dat het contract nu per 10 juli beëindiging is. Met vriendelijke groet, Ferry Luijsterburg

NLE

Heeft op 12 juli 2018 om 10:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Luijsterburg,

Hartelijk dank voor uw spoedige reactie. Fijn om te horen dat uw klacht hiermee is opgelost.

Wij hebben de opzegging per 10 juli 2018 doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. U ontvangt hiervan nog een bevestiging en een eindnota waarop de einddatum van uw alles-in-1-contract wordt bevestigd.

Mocht u hierover nog vragen hebben, horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
NLEx Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door