Klacht: Ze zeggen goedkopere leverancier aan te bieden, klopt niet

op 26 november 2018 over Nationale Energie Vergelijker in de categorie Vergelijkings websites

Gebeld door de Nationale Energie Vergelijker.
Hij zag dat er een KVK registratie op ons adres stond en raadde ons aan over te stappen naar Total zakelijk, want dat was wel tientjes per maand goedkoper.

Van hun een contract gekregen waar geen stroomtarieven in stonden, dus dat contract is in principe niet rechtsgeldig aangezien cruciale informatie ontbreekt.

Bijna 4 maanden later krijg ik een bevestigingsbrief van Total met hierin wel alle tarieven. Hierin staat ook nog eens een foute berekening (bij totaalprijs gas per jaar ontbreken de netbeheerkosten).
Na het bereken van deze kosten en vergelijken met die van mijn huidige leverancier blijkt Total €25 per maand duurder te zijn.

Daarnaast liet de Nationale Energie Vergelijker het lijken alsof een zakelijk energie contract ook voor een ZZP’er die gewoon thuis werkt veel voordeliger is, maar dat is niet het geval. Je mag maar een (klein) deel van de btw van de energiekosten aftrekken.

Vrijdag kreeg ik de bevestigingsbrief van Total met voor het eerst de totale tarieven. Maandag direct gebeld met de Nationale Energie Vergelijker dat ik het contract wil opzeggen, omdat dit niet overeenkomt met wat ze mij beloofd hebben en ook het contract wat ze mij gestuurd hebben niet compleet is.
Omdat dit contract met hun meer dan 2 weken oud is willen ze het niet ontbinden en moet ik maar proberen bij Total of ik mijn contract kan opzeggen, met kans op een boete.

Als de Nationale Energie Vergelijker dit contract ontbind zonder boete, zodat ik gewoon bij mijn huidige energieleverancier kan blijven.

En mij hierna ook niet meer benaderd voor aanbiedingen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nationale Energie Vergelijker

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nationale Energie Vergelijker nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Energie Vergelijker in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Energie Vergelijker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Energie Vergelijker

Heeft op 29 januari 2019 om 14:46 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Gilian