Klacht: Oplichters

op 11 december 2018 over Nationale Energie Vergelijker in de categorie Vergelijkings websites

Ik werd door de landelijke energievergelijker gebeld omdat ik me heb ingeschreven bij de KVK. Ik ga misschien in de toekomst als zzp`er aan het werk.
De landelijke energievergelijker belde vanwege de overheidskorting waar zzp`ers de eerste 5 jaar van het ondernemerschap gebruik van kunnen maken….hier blijkt niets van waar, het ging om een contract van 5 jaar bij Essent.
In het contract staat een indicatief termijnbedrag en GEEN bedenktijd. In de Algemene voorwaarden die werden meegestuurd met het contract, staat in art. 2.2 dat er 14 dagen bedenktijd is en in art. 23 staat dat er geen bedenktijd is. De algemene voorwaarden spreken zichzelf tegen, volgens mij mag dat niet?
 Ik heb binnen 14 dagen een ‘ontbinding van de telefonische overeenkomst’ naar Essent gemaild maar die blijven volhouden dat er geen bedenktijd is en dat we bij de nationale energievergelijker hadden moeten opzeggen. Maar ik heb alleen een contract met Essent en niet met de tussenpersoon, dus daar kan ik niets opzeggen.
Sinds 24 oktober 2018 levert Essent gas en stroom terwijl ik duidelijk heb aangegeven geen overeenkomst te willen sluiten.
 Het indicatief termijnbedrag van €205,- per maand, blijkt €237,- per maand te zijn, als zij het daadwerkelijke bedrag meteen op het contract hadden gezet, was ik de hele overeenkomst nooit aangegaan.
Essent houdt zich niet aan zijn eigen regels (algemene voorwaarden), liegen je voor met onjuiste bedragen en huren bedrijven in die met onjuiste informatie klanten lokken.

Wij willen terug naar Nuon, en niets met dit malafide bedrijf te maken hebben.
Wij zien uit naar uw reactie,

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nationale Energie Vergelijker

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nationale Energie Vergelijker nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Energie Vergelijker in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Energie Vergelijker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Energie Vergelijker

Heeft op 29 januari 2019 om 14:49 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Zandokan