Klacht: Er in geluisd

Vorig jaar schijn ik op 2 juli om 10.59 een contract voor zakelijke stroom bij Essent te hebben geaccepteerd door op een groene knop te drukken.
Na minutieus zoeken kwam ik er achter dat ik op dat tijdstip een email kreeg van de onafhankelijke energie vergelijker, DAT EEN JAAR NA DATO nog STEEDS ONGELEZEN was!

De afzender van dat bericht was geen onafhankelijke energie vergelijker, maar contact@onsaanbod.direct met de titel Bevestiging van uw overeenkomst

Die dag was ik echter VOLLEDIG bij een klant aan het werk (van 7:50 tot 17:30 – Ik heb dit nagekeken in mijn logboeken).

Op 21 september 2018 kreeg ik een mail van Essent zakelijk, getiteld Welkom bij Essent Zakelijk en dat per 14 juni 2019 een 3-jarige overeenkomst vast en zeker in zou gaan. Ik nam toentertijd aan dat dit om reclame ging en heb er verder geen aandacht aan besteed.

Toen op 14 juni 2019 dit contract, dat ik zou hebben geaccepteerd, in is gegaan heb ik zo gauw ik kon (18 juni 2019) contact gezocht met essent en het verhaal uitgelegd.

Na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice van Essent, waarin ik aan heb gegeven van niets te weten, houdt Essent voet bij stuk en blijft beweren dat ik dit contract heb geaccepteerd door op 2 juli 2018 om 10:59 op een groene knop te hebben gedrukt.

Hierdoor raak(te?) ik MIJN NOG LOPENDE EN VEEL GOEDKOPER CONTRACT UIT 2016 bij Greenchoice kwijt en komt mijn maandbedrag aanzienlijk hoger te liggen dan bij mijn vorige leverancier.

Mag dit zomaar?

Het zakelijke contract bij Essent wordt ontbonden. Ik wil weer terug naar greenchoice en ik wil nooit en te nimmer meer iets met essent te maken hebben.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Energie Vergelijker over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Energie Vergelijker in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Energie Vergelijker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door rvisschedijk