Klacht: Afschaffing collectiviteitskorting

op 22 november 2017 over National Academic in de categorie Verzekering

National Academic heeft zonder aankondiging of uitleg de collectiviteitskorting afgeschaft. Hierdoor ga ik naast de jaarlijkse verhoging € 92 per jaar meer betalen voor mijn zorgverzekering! Ik heb hierover gebeld met de klantenservice en kreeg te horen dat ik een studentenverzekering kan afsluiten, daarvan is de premie € 107 per maand. Maar ik ben helemaal geen student! Bovendien kan ik dan meest uitgebreide aanvullende verzekeringen niet afsluiten. Die heb ik nu wel. Ik ben ontevreden over de communicatie en het gebrek aan een oplossing. Ik las dat NA is overgenomen door IptiQ een grote buitenlandse herverzekeraars, daar zal het vast mee te maken hebben.

Wanneer de korting weer in mindering op de premie wordt gebracht

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over National Academic

Bericht van National Academic

1 jaar geleden - Beste mevrouw Zippelius,Wij begrijpen dat u de premieverhoging niet leuk vindt. Wij willen u in ieder geval bedanken voor het delen van uw ervaring.Voorgaande jaren hebben wij een verhoging kunnen tegenhouden waardoor u altijd een scherpe premie had. Dit jaar hebben wij de stijging niet kunnen voorkomen waardoor wij besloten hebben om de collectiviteitskorting niet langer aan te bieden. Op deze manier is uw korting inderdaad komen te vervallen. De korting hebben wij dan ook niet vermeld op uw polisblad voor 2018. Wij hadden verwacht dat het niet vermelden van de korting voldoende duidelijkheid zou bieden voor onze klanten. Wij begrijpen echter dat u deze wijze niet duidelijk vindt. Onze excuses hiervoor, dit was zeker niet onze bedoeling. Wij nemen uw opmerking dan ook zeker mee voor toekomstige wijzigingen.U heeft inmiddels telefonisch contact gehad met een van onze service medewerkers inzake de mogelijkheden. Helaas kunnen wij u, gezien de dekking die u graag wenst, geen alternatief aanbieden. Bovendien is het niet mogelijk om de collectiviteitskorting alsnog op uw premie in mindering te brengen. Wanneer u wel een korting wenst op uw basisverzekering kunt u wellicht overwegen om een vrijwillig eigen risico te nemen. Mocht u dit wensen dan hoor ik het graag.Nogmaals bedankt voor het melden van uw bezwaar. Ondanks het feit dat wij niet kunnen voldoen aan uw verzoek wens ik u verder een fijne dag!Vriendelijke groet,Armand - Webcareteam National Academic

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door National Academic in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Barklacht