Klacht: Nalatigheid van LG in Repareren van TV onder Garantie

op 14 februari 2018 over CE Repair Services in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb in 2016 een LG OLED (55EG920v) gekocht. De tv doet het prima behalve de wifi netwerk verbinding. Wanneer ik de tv aanzet, heel vaak maakt hij niet direct verbinding met wifi netwerk thuis. Ook valt de internet verbinding uit wanneer ik iets online kijk (bijvoorbeeld een film op Netflix). Via netwerk instellingen van de tv doe ik de wifi handmatig uit en aan, dan pas krijgt de tv tijdelijk toegang tot internet.
Hiervoor heb ik over 10 keer met LG contact gehad. LG voert de reparatie van hun toestellen door CErepair uit. De monteurs hebben de WIFI module van de tv 2x en mainboard 1x vervangen. De tv en de wifi router zijn aantal keren gereset. De probleem is nog steeds niet opgelost. De enige verbeteringen is dat ik alleen de wifi netwerk instellingen van de TV te openen om de TV weer met Wifi netwerk te verbinden. Dus hoef ik niet meer de Wifi handmatig aan/uit te zetten. Dit duid eigenlijk aan dat het probleem met de TV zelf te maken heeft. Anders hadden de onderdelen die vervangen zijn geen verschil gemaakt.

– Het advies en eind conclusie van CErepair is om ethernet kabel voor internet te gebruiken. Er is over €2000 voor deze “smart” tv betaald en nu willen ze dat ik deze oplossing zou accepteren. Tevens zegt CErepair dat de oorzaak van deze probleem “heel veel netwerken” in de buurt is. De basis van deze redenering is een foto van mijn router, niks meer. Er zijn alleen maar een beperkt aantal wifi netwerken rondom mijn huis. Mijn andere apparaten (smartphone, ipad, laptop etc) hebben helemaal geen effect van de externe wifi netwerken.

Afspraken met CErepair hebben mij te veel tijd en geld gekost. Voor de 5 of 6 afspraken met hun moet ik een hele dag voor hun monteurs reserveren en alleen een dag voor de afgesproken dag stuurden ze een bericht over een tijdstip van 3 uren (bijvoorbeeld 9:00 – 12:00). Op die dagen kon ik door mijn werkgever niet ingeroosterd worden, dus miste ik inkomen op die dagen. Een ergste geval is dat aan het einde van 23-01-2018 kreeg ik een bericht van CErepair dat de volgende dag (24-01-2018) zal een monteur tussen 9:00 en 12:00 bij mij gaat verschijnen. Ik heb toen halve dag van mijn werk vrij genomen en verwachtte de technicus van CErepair tussen de afgesproken tijdstip te komen. Toen rond 12:30 uur niemand van CErepair kwam, nam ik contact hierover met hen. Iemand aan de lijn zei “de monteur heeft over de vertraging al met u contact opgenomen”. Dat was helemaal niet waar en toen de monteur uiteindelijk bijna 2:00 kwam zei hij ook dat hij met mij hierover geen contact heb gehad en het was eigenlijk fout in de planning van CErepair.
Het is ook zonde van de tijd en geld van LG en klanten om reparaties door CErepair te laten uitvoeren. Tevens, waarom zou iemand twee keer in een paar maanden een bepaalde onderdeel (WIFI kaart in dit geval) vervangen wanneer je weet heel goed dat na eerste vervanging van de Wifi kaart het probleem niet opgelost is. Echt zonde van geld en reputatie van LG en tijd van de klant. Na een uitgevoerde reparatie een of twee schroeven achter laten en niet terug draaien is ook een normale zaak.

Conclusie:

- De conclusie van CErepair gebaseerd op buikgevoel (niet harde feiten) is voor mij niet acceptabel. Ik wil mijn TV niet met een ethernet kabel aansluiten terwijl er een Wifi optie bestaat.
- Ik eis een vergoeding voor de dagen die ik voor CErepair heb gereserveerd en niet gewerkt.
- LG mag de TV ter reparatie meenemen, aangezien ik een vergelijkbare TV in de tussentijd van LG krijg.
- Als LG het probleem niet wilt oplossen, wil ik de betaalde bedrag voor de TV terug ontvangen.
- Ik wil/kan niet meer een complete dag voor de tijd en geld verspillende \"reparaties\" van CErepair reserveren.
- Als er via klacht.nl geen oplossing van LG voor dit probleem wordt gevonden, dan ga ik een advocaat inschakelen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CE Repair Services

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CE Repair Services nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CE Repair Services in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CE Repair Services een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CE Repair Services

Heeft op 28 februari 2018 om 09:36 geantwoord

Geachte heer,

Er is inmiddels ook contact tussen u en LG geweest. Uw tv is niet defect, alle test die ervoor nodig zijn om dit te kunnen bepalen zijn uitgevoerd en alle tests zijn in positieve zin geslaagd. Daarnaast heeft CE Repair services, om er zeker van te zijn dat het toch niet aan periodiek voorkomende hardware storing in de tv ligt, enkele componenten preventief vervangen. Nadien zijn nieuwe tests uitgevoerd en uw tv functioneert na behoren. Let wel: uw tv ondervindt nog immer hinder van een instabiele Wifi-verbinding. Deze instabiliteit wordt veroorzaakt, zo is op basis van spectrummetingen vastgesteld, door diverse (Wifi) signalen in de naaste omgeving van uw tv. Op basis van voorgaande zullen wij, zoals gisteren tussen u en LG is besproken, uw melding hierbij sluiten.

CE Services.

Alle klachten die gemeld zijn door tariq wardak