Klacht: Nachtbus reed niet, vooraf gereserveerd en betaald

op 30 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na het HBO Into Festival in Breda op donderdag 8 September 2016 wilde we de bus naar huis nemen. Vooraf moesten we kaartjes kopen voor de speciale nachtbus die werd ingezet in de nacht van 8 op 9 September. De kaartjes kostte 7,50 per stuk. Ik en een vriend hadden dus kaartjes gekocht, voor de bus om 2:30 van Breda via Etten-Leur naar Roosendaal om precies te zijn. Die donderochtend om 10 uur werd op Facebook nog uitdrukkelijk gezegd dat onze bus van 2:30 WEL zou rijden, de overige bussen zouden zijn geannuleerd. Goed nieuws dus.
Omdat er nergens een opstaplocatie stond aangegeven (niet op de website, en niet op het ticket), gingen we ervan uit dat de nachtbus klaar zou staan waar normaal gesproken de nachtbussen van lijn 50 staan op zaterdagnacht en met carnaval, dat is, bushalte Prinsenkade in Breda. Wij stonden ruim voor 2:30 te wachten en om 2:30 was er nog steeds geen bus te zien. Wij stonden niet alleen, er waren zeker nog tien andere personen aan het wachten op de bus. Na 15 minuten besloot ik naar bushalte Centrum Breda te lopen, en mijn vriend zou blijven wachten bij bushalte Prinsenkade. Toen kwam ik een groepje tegemoet die ook al ruim voor 2:30 bij bushalte Centrum hadden gestaan, en die uit wanhoop maar naar bushalte Prinsenkade liepen. Na nog eens een half uur gewacht te hebben, waren we genoodzaakt de taxi naar Etten-Leur te nemen, dit ritje kostte ons 32 euro.
Dus ik, samen met nog 10 andere personen kunnen met zekerheid zeggen dat er in de nacht van 8 op 9 September GEEN bus reed naar Roosendaal via Etten-Leur om 2:30 in Breda. Indien dit wel het geval was, was dit vanaf een zeer ongebruikelijke opstaplocatie en dan had dit ook zo vooraf vermeld moeten worden.
Ik eis dan ook een vergoeding van de 2 vooraf gereserveerde tickets t.w.v. 15 euro, en een vergoeding voor de taxirit t.w.v. 32 euro die wij genoodzaakt waren te nemen, anders kwamen we simpelweg niet thuis. Ik heb overal een origineel bewijs van mocht dit nodig zijn.

Gewenste Oplossing:

Geld terug gemaakte kosten

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 30 september 2016 om 17:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Niet leuk om te lezen dat jullie in de van 8 en 9 september niet met de bus naar huis konden omdat deze niet heeft gereden.
Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Ik geef je het advies om je klacht en je verzoek om vergoeding voor de taxikosten door te geven via het contactformulier op onze website http://bit.ly/2azPMG7. Langs deze weg kan en mag ik helaas geen uitspraken doen over vergoedingen.

Excuses voor het ervaren ongemak die jullie hebben gehad in de nacht van 8 en 9 september.

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door GrootProbleem