Klacht: Na 6 weken defect, nu al half jaar zonder werkende laptop

op 23 juli 2012 over Asus in de categorie Electronica - Computers

Laptop (ASUS Zenbook UX21E Ultrabook) voor de vijfde maal geretourneerd. Aangeschaft op 29-12-2011. Defect sinds 10-02-2012.

Eerste klacht: Laptop gaat niet meer aan.
Actie ASUS: Moederbord vervangen, accu niet aansluiten, systeem niet testen.

Tweede klacht: Accu functioneert niet en ventilator loopt aan.
Actie ASUS: Accu vervangen, extra administratoraccount aanmaken zonder wachtwoord, niet relevante instellingen wijzigen, systeemsoftware verwijderen/verbergen, systeem niet testen.

Derde klacht: Accu gaat veel minder lang mee, energiebeheer niet meer toegankelijk.
Actie ASUS: Accu vervangen, Duitstalige Windows installeren (lachen, joh!), systeem niet testen.

Vierde klacht: Duitstalige Windows.
Actie ASUS: Herinstallatie, nieuwe storing aanbrengen, systeem niet testen.

Vijfde klacht: Koelventilator loopt aan, wellicht dat het vele transport (12x) toch niet zo best is voor een laptop van deze bouwkwaliteit. Asus biedt een vervangende laptop aan. Hoewel Asus 14-08 via e-mail aangeeft dat de garantie verlengd wordt (Omdat dit om een garantieafhandeling gaat en niet om een nieuwe verkoopovereenkomst zal uw huidige garantie worden verlengt met de tijd die de notebook bij Asus in reparatie heeft gestaan.), trekken zij deze belofte op 15-08 weer in.

Zesde klacht: Wederom een grote teleurstelling. De afspraak was dat er een nieuwe laptop opgestuurd zou worden. Ten eerste: er is een refurbished exemplaar opgestuurd. Mijn laptop is al 5x gerepareerd en nu wordt er weer een opgelapt exemplaar opgestuurd.
Ten tweede: de laptop is incompleet. De netwerkadapter, vga-adapter, het bijbehorend hoesje en de voeding ontbreken.

26-09-2012: De laptop via marktplaats met 500 euro verlies doorverkocht. Veel geld gezien het feit dat ik de laptop slechts 6 weken heb kunnen gebruiken. Toch ben ik blij dat ik er van af ben.

Geld terug.

Alle klachten die gemeld zijn door tvandervalk