Klacht: Na 4 jaar nog eens een brief van een incasso bedrijf

markanika op 12 november 2017 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

In 2012 ben ik verhuist naar een nieuwe woning. Nou kreeg ik 3 maanden terug 2017 een brief van de bewoner van mijn vorige woning het was van een incasso bedrijf. Bestelling uit 2013 dacht dat kan helemaal niet want toen was ik al anderhalf jaar weg. Ik netjes een email gestuurd tot opende geen antwoord opgehad. Krijg ik weer een brief maar nu op mijn huidige adres uiteraard met verhoging het bedrag was 22,99 een ik moest nu even 70 euro betalen. Raar toch ik bonprix gemaild want toen wist ik pas dat het daarvandaan kwam. Er stond na 4 jaar zonder enige vorige berichten nog een bedrag open ? Maar die had ik netjes betaald bleek uit mijn bankafschriften. Ik heb toen die tijd een pakketje niet ontvangen daar moest ik formulieren voor invullen en naar hun sturen. Mijn bestelling werd volgens mij nogmaals verzonden dus mogelijk daar de betaling voor. Nooit heb ik nog wat gehoord over heb niet bezorgde pakketje nu word het me blijkbaar nog eens In rekening gebracht. Ik heb ook nooit meer wat bij dit K bedrijf besteld

ik vraag me af of ik wel na 4 jaar zonder enige aanmaningen nog moet betalen.

Als Bonprix eens zijn administratie op orde heeft en niet na jaren de mensen nog eens onterecht een incasso op hun afsturen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht markanika

4 jaren geleden - Oja Bonprix stuurt me door naar het incasso bedrijf belachelijk

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 13 november 2017 om 08:22 geantwoord

Beste Markanika, ik heb uw bestellingen uit 2013 bekeken. U geeft aan het openstaand saldo volledig te hebben voldaan. In 2014 heeft u een betalingsbewijs gestuurd van drie bedragen. Alle drie de bedragen stonden reeds in goede orde op uw klantnummer geregistreerd. Hierover bent u per brief ingelicht.
De verloren retour is in 2013 in goede orde verwerkt, het openstaand saldo heeft ook geen betrekking op deze bestelling.

Het openstaand saldo lijkt zodoende terecht.

In 2017 werd opnieuw een incassobureau ingeschakeld om het bedrag te innen. Het adres dat u op deze site doorgeeft, is ook het adres dat bonprix aan het incassobureau heeft gecommuniceerd. Bonprix heeft uw klantendossier niet meer in behandeling. U kunt voor verdere vragen contact opnemen met het incassobureau. Het team van bonprix

markanika

Heeft op 13 november 2017 om 11:44 geantwoord

Waarom moet ik meer kosten maken om het incasso bureau te bellen. U kunt uw opdracht gewoon bij hen intrekken aangezien ze uit uw naam de brief schrijven.

Bericht van Bonprix

4 jaren geleden - Er is geen sprake van het intrekken van de incassoprocedure. Voor bonprix is het openstaand saldo terecht en dient u dit te voldoen.

Reactie van de melder van de klacht markanika

4 jaren geleden - Ik heb inmiddels bericht ontvangen van CIB dat ze na mijn bericht de opdracht op 13 oktober hebben terug hebben gezonden naar Bonprix en het dossier gesloten hebben. Voor mij is het hier mee afgedaan.

Alle klachten die gemeld zijn door markanika