Klacht: Na 30 jaar trouwe en betrouwbare klant, verzekering opgeschort

op 30 maart 2020 over SAA Verzekeringen in de categorie Verzekering

Ik heb zo’n 30 jaar lang al verschillende verzekeringen via u lopen, waarvoor u een machtiging heeft tot automatische betaling. Blijkbaar is er in uw administratie een fout opgetreden waardoor u een tijd lang geen premie van mijn rekening heeft afgeboekt.

Op het moment dat u mij hiervan op de hoogte gesteld hebt, was ik ziek en niet in staat brieven te bekijken. En u was blijkbaar niet in staat om het bedrag alsnog van mijn rekening af te halen. Waarom u dat niet gedaan hebt, weet ik niet. Immers de machtiging was er en ook had ik voldoende saldo staan. Wel heeft u de vervolg premie over deze maand via de machtiging van mijn rekening geschreven.

Omdat ik niet op uw brieven kon reageren, ziet u reden om mijn verzekering op te schorten wegens wanbetaling. Hiervoor heb ik geen enkel begrip, als betrouwbare en trouwe klant zijnde. U had me zeker telefonisch wel kunnen bereiken hetgeen u blijkbaar niet nodig vond.

Deze m.i. klantonvriendelijke incorrecte houding ondervind ik ook vandaag bij u terug. Vanochtend heb ik u gevraagd met spoed telefonisch contact met mij op te nemen hetgeen tot nu toe niet is gebeurd. U zult begrijpen dat ik daarom teleurgesteld in uw dienstverlening. Ook vraag ik me af of u überhaupt wel mijn verzekering heb mogen opschorten, n.l. de premie deze maand heeft u.

Spoedige reactie van SAA naar mij toe met uitleg, directe ingangzetting verzekeringen, excuses en financiele tegemoetkoming in door SAA\'s fout ophoping van kosten.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SAA Verzekeringen in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SAA Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SAA Verzekeringen

Heeft op 22 mei 2020 om 10:44 geantwoord

Middels e-mailcontact aangegeven dat SAA in januari een excuusbrief heeft gestuurd met betrekking tot de niet betaalde premie met het verzoek de premie over te maken. Daar het een niet regulier bedrag is heeft SAA deze niet automatisch geïncasseerd. Naar aanleiding van die e-mailcontact heeft de relatie de premie voldaan en heeft SAA de opschorting wegens wanbetaling gecorrigeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Samber