Klacht: Na 2 maanden geld van retourgezonden aankoop nog niet terug

op 22 mei 2020 over Nike in de categorie Sportmerken

Op 27 maart kochten wij schoenen voor onze zoon. Dure Nikes zijn grote wens ook al vinden wij ze te duur (euro 146,95).
Na 11 dagen werden ze eindelijk geleverd (7 april).
De dag erop gelijk retour gestuurd. De maat bleek niet te kloppen. Die vallen bij Nike namelijk veel kleiner uit dan bij andere merken.
Tegelijk een maat groter besteld, die moest uiteraard opnieuw betaald en die schoenen zijn ook al geleverd.
Op 16 april kregen we eindelijk een retourbevestiging per e-mail met daarin een link om een formulier in te vullen zodat we het geld terug konden krijgen. Blijkbaar kan de Nike administratie dat niet zonder dit soort bureaucratische rompslomp waar vrijwel elk ander bedrijf dat gewoon wel kan.
Of zou dit een manier zijn om extra verlies te maken op papier en extra winst weg te sluizen naar de Bermuda’s of kanaaleilanden enzomeer?

Affijn deze link werkte niet en het was ook onduidelijk welk van de 2 referenties je moest invullen (het originele aankoopnummer of juist het retournummer? We hebben beide geprobeerd).
Waarschijnlijk werkte het niet omdat de website overbelast was.
Ook de klantenservice was onbereikbaar.
Na gedurende meerdere dagen geprobeerd te hebben de klantenservice ter bereiken en zeker een uur daarmee kwijt te zijn geweest (jawel belkosten) hebben we op 19 april eindelijk iemand te pakken gekregen.
Deze persoon kon geen Nederlands ondanks de aangegeven wens dat we in de Nederlandse taal geholpen wilden worden.
Uiteindelijk hebben we toen via de Engelse taal gecommuniceerd, een nieuwe retourlink toegezonden gekregen en deze ingevuld.
Inmiddels is het 22 mei en het bedrag van euro 146,95 hebben we nog niet retour ontvangen.
Nike heeft dus al 2 maanden ons geld.

Per direct terugbetaling van ons geld.
En excuses en uitleg voor het ervaren ongemak.
En een flinke kortingsbon voor alle besteedde tijd. Hoewel we die liever van een ander merk zouden hebben. Puma, Adidas, alles is beter dan Nike qua service.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nike

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nike nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door BORANN