Klacht: Na 16 maanden en meerdere toezeggingen nog geen oplossing!

op 09 september 2018 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Tot op heden heb ik alles in mijn macht gedaan om deze kwestie op een fijne en vriendelijke manier met Transavia op te lossen. Nu ik na meer dan 15 mails, 6 telefoontjes en 2 concrete toezeggingen, zonder resultaat wordt genegeerd, rest mij niets anders dan mijn klacht bekend te maken.

Op 18 mei 2017, toen wij terug vlogen van Heraklion naar Amsterdam, heeft Transavia een fout gemaakt waardoor wij midden in de nacht op het vliegveld stonden. De avond tevoren werden wij gebeld dat de geplande vlucht vervroegd was, terwijl dit in praktijk niet het geval bleek te zijn en we in onwetendheid onnodig lang hebben moeten wachten.
Hier heb ik melding van gemaakt en Transavia kwam direct met een super fijne oplossing: 2 keer een voucher van 30 euro voor een volgende Transavia vlucht. Top!

Toen wij in mei 2018 een vlucht naar Corsica wilden boeken, bleken de vouchers niet te werken. Na veel mailverkeer en telefonisch contact met Transavia medewerker Peter, zou hij de gewenste vlucht, met twee keer 30 euro korting voor ons boeken. Toezegging was gedaan en we zouden het telefonisch rondmaken. Toen werd het stil aan de Transavia kant.

Na wederom veel mailen en bellen (en inmiddels geen plannen meer om naar Corsica te reizen) kreeg ik reactie van Transavia medewerker Dirk: de vouchers waren inmiddels verlopen en ze konden niks meer voor ons doen. Mijn mond viel open! Schandalig! Gelukkig begreep Dirk (na weer een mail met uitleg -zucht-) ook dat Transavia dit niet kon maken en gaf aan dat we bij een volgende boeking bij het referentie nummer konden gebruiken om alsnog de 60 euro korting te krijgen.
Ok, het kost een hoop energie en tijd, maar ik was blij met de uitkomst.

Zodoende boekte ik twee tickets naar Heraklion. Hier bracht ik Transavia van op de hoogte en bleef in afwachting van een reactie, of wel de beloofde 60 euro retour. Ik ben inmiddels terug van een week Kreta en ik wacht nog steeds.

Ook heb ik voor mijn vakantie nog geprobeerd te bellen met de klantenservice. Toen ik na 20 minuten wachten mijn verhaal deed en de Transavia medewerker mee keek in de computer werd opeens abrupt de verbinding verbroken. Ik ben niet teruggebeld.

Ik ben niet iemand die koste wat kost 60 euro wil verdienen. Normaliter had ik een vergelijkbare kwestie laten rusten (het heeft me tot nu toe sowieso meer gekost dan 60 euro). Maar het feit dat er vanuit een door Transavia geboden oplossing en 2 toezeggingen nu een complete stilte is ontstaan, kan ik niet accepteren.

Genegeerd en genaaid voel ik me. En ik wil hier zo snel mogelijk met elkaar uitkomen omdat ik vind dat we dat aan elkaar verplicht zijn. En omdat ik vind dat Transavia enorm verzaakt heeft.

Referentienummer: 180330-000536
Boekingsnummer: G9IJVW

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Sophie

P.s. de toezeggingen heb ik overigens zwart op wit

Als de 60 euro op mijn bankrekening staat en Transavia toegeeft dat ze er een zooitje van hebben gemaakt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SHuiz