Klacht: Mysterieuze oogsterkte veranderingen binnen 1 uur

Jeroen Wiersma op 18 mei 2013 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Rechter oogglas van de nieuwe Specsavers bril is niet scherp (Ik schat z’n 0.75 afwijking qua sterkte, de oogmeting ging ook vrij gehaast); dit gaf ik al aan bij de ontvangst van de bril. Maar na gewenning zou dit weer goed komen volgens Specsavers. Ik gaf ook aan dat mijn oude bril met een sterkte van rond de 4.0 van Specsavers, die ik z’n 3 jaar had, wel scherp was. Pas na een paar dagen mocht ik echter een afspraak maken.
Afijn, bij de 2e oogmeting constateerde de medewerker binnen een paar minuten dat mijn oog nu ipv de eerst gemete sterkte van 3.75, waarop mijn nieuwe bril was gebaseerd, opeens 5.5 sterkte had! Mijn oog zou binnen 2 weken dus van 3.75 naar 5.5 gegaan zijn! Ik moest maar weer over een paar dagen terug komen voor een 3e oogmeting. Een bezoekje aan een oog specialist in het ziekenhuis zou ook niet verkeerd zijn met dit soort fluctuaties in oogsterkte werd me nog verteld door hem.
Heb toen gezegd dat ik het verhaal tamelijk vreemd/onwaarschijnlijk vond, maar hij kon mij vandaag echt niet meer verder helpen. Ik ben toen nog dezelfde morgen naar Pearl gegaan voor een oogmeting. Daar werd ik keurig geholpen en er werd ruim de tijd genomen; de nieuwe Specsavers bril is doorgemeten, deze komt op 3.5. En mijn oogsterkte is (al een groot aantal jaren lang onveranderd) 4.0.
Dit verklaart ook waarom ik dus niet scherp zie met die nieuwe bril; minimaal een 0.5 verschil dus. Allemaal niet wereldschokkend, maar ik vraag me af waarom de medewerker bij Specsavers dit zelf niet naar behoren kan meten en kan afhandelen (OK, ik heb mijn vermoedens…).
Dus weer naar Specsavers die morgen om weer uitleg te vragen, maar de medewerker had nu echt geen tijd meer voor mij.
Maar eens kijken wat er uit de eventuele 3e oogmeting bij Specavers voortkomt; misschien wordt ik daarna wel direct met loeiende sirenes naar het ziekenhuis afgevoerd.

Gewenste Oplossing:

Juiste professionele oogmeting, waarmee vastgesteld wordt wat exact de verkeerde sterkte is in de nieuwe bril. En dan hoop ik uiteraard dat er een rechteroogglas met de juiste sterkte in de nieuwe bril wordt gezet. Dus een bril,die minimaal even scherp is als de oude bril.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb Specsavers een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 21 mei 2013 om 16:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Vervelend te horen dat u bril niet fijn kijkt en dat er diverse keren een oogmeting nodig is geweest. Het kan soms zijn dat de oogmetingen zeer verschillend zijn en daarom zou het advies zijn om u een oogarts te bezoeken, het kan namelijk samen hangen met diverse oorzaken dat uw oogmetingen zo verschillend waren.

Wij hopen dat de winkel u vandaag wel een stabiele meting kunnen verrichten en de problemen omtrent uw zicht door de bril voor u kunnen oplossen.

Mochten wij nog wat voor u kunnen betekenen in deze dan vernemen wij dat graag van u via [email protected]

Met vriendelijke groet,
Roos Jansen

Alle klachten die gemeld zijn door