Klacht: Mogelijkheid om met een rollator in de bus te komen

op 20 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is voor mij onmogelijk om met mijn rollator in en uit de bus te komen. De opstap is te hoog en de handsteunen zijn onvoldoende. Ik zou heel graag met de bus willen reizen maar dat lukt alleen als de in instap gelijk aan het instapperron zou zijn. Graag uw reactie

Als de instap van de bus gelijk zou zijn aan het perron

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Goedemorgen Els, Uit je bericht begrijp ik dat je hinder ondervind tijdens je reizen omdat het niet mogelijk is om de bus te betreden met een rollator. Graag hoor ik van je wanneer je dit voor het laatst hebt ervaren en bij welke halte dit was. Wel wil ik aangeven dat de stad-/streekbussen zo zijn ingericht dat reizigers met een rollator of rolstoel mee kunnen reizen. Ook zijn de meeste haltes gelijkvloers met de bussen wat de toegankelijkheid vergroot. Groet, ^JE

Reactie van de melder van de klacht Els Selier

7 maanden geleden - In Warmond rijdt bus nr 50. De laatste keer dat ik heb probeerd om met de bus naar Sassenheim te reizen is ca. een half jaar geleden. Ik stap op de halte Sweilandstraat op de heenweg kon ik met moeite in de bus komen maar in Sassenheim centrum was het me onmogelijk om alleen uittestappen ik heb aan een passagier gevraagd mij te helpen de afstap is te groot. Daarna durfde ik het niet meer.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste Els, De meeste bussen van Arriva hebben een verlaagde instap. Een instap exact gelijkvloers met het perron is lastig te realiseren. Meer informatie over o.a. reizen met een rollator vind je hier: http://bit.ly/2bwKZDP Met vriendelijke groet, ^NT Arriva Webcare.

Arriva

Heeft op 04 september 2016 om 10:55 geantwoord

De stad-/streekbussen zijn zodanig ingericht dat reizigers met een rollator of rolstoel mee kunnen reizen. Ook zijn de meeste haltes gelijkvloers met de bussen wat de toegankelijkheid vergroot.De meeste bussen van Arriva hebben een verlaagde instap. Een instap exact gelijkvloers met het perron is lastig te realiseren. Meer informatie over o.a. reizen met een rollator vind je hier: https://bit.ly/2bwKZDP

^NT
Arriva Webcare