Klacht: Moet privacy opgeven om reclame te kunnen weigeren

op 05 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Vandaag Vodafone reclame-SMS ontvangen. Ik wil dat niet. We gebruiken deze mobiel zelden, en worden zo nodeloos gestoord.

– SMS geeft aan dat je moet bellen om zulke reclame niet te krijgen.
– Blijkt een betaald gesprek te zijn (45ct.).
– Sta bijna tien minuten in de wacht.
– Krijg te horen dat ik me dan moet registreren (terwijl het telefoonnr. genoeg zou moeten zijn).
– Als reden wordt gegeven dat dit zo in de voorwaarden staat.

- Niet ongevraagd reclame sturen, maar toestemming vragen (opting-in i.p.v. opting-out), bijvoorbeeld in de welkomst-SMS.
- Of anders in ieder geval een eenvoudige gratis opting-out mogelijkheid bieden onderaan een reclame-SMS, bijvoorbeeld door INFO UIT te SMS-en naar …
- De voorwaarden in lijn met voorgaande aanpassen.
- Korte wachttijden bij de klantenservice. Het voorgaande draagt daar ongetwijfeld aan bij.

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste bdboer, Wegens technische redenen hebben we je klacht nu pas ontvangen. Hiervoor wil ik graag mijn excuses aanbieden. Indien je klacht nog aktueel is, wil ik je verzoeken om je klacht opnieuw in te dienen. Dan wordt deze alsnog behandeld. Met vriendelijke groet, Jeannette Vodafone - Medewerker Klachtafhandeling

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Vodafone

Heeft op 07 september 2012 om 09:47 geantwoord

Wegens technische redenen klant verzocht om klacht opnieuw in te dienen, als deze nog aktueel is.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Bauke de Boer