Klacht: Moederbord Samsung Plasma TV PS43E450 na 3 jaar reeds stuk

op 03 augustus 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb in februari 2013 een Samsung TV PS43E450 gekocht. In het voorjaar 2016 viel plots het beeld weg. Bij contactname met de verkoper (plasma-discounter.nl) bleek de garantieperiode reeds vervallen. Ik kon het toestel wel opsturen voor 15 euro met betaling van 50 euro forfait om het toestel na te kijken. Gezien de afstand en vervallen garantieperiode hebben we de televisie gewoon in Belgie binnengegaan bij ABC TV&Video Center, gespecialiseerd in reparaties TV. Ook hier een forfait van 45 euro. Ze hebben een en ander nagekeken en geprobeerd. Hun vaststelling echter is duidelijk. Het moederbord was reeds kapot. Kostprijs 195 euro. Na drie jaar is het wel erg snel dat dergelijk toestel stuk gaat. Wij zouden toch eerder een levensduur van een 8tal jaren verwachten. Het lijkt net alsof toestellen geprogrammeerd zijn om kort na de garantieperiode stuk te vallen. Kwaliteit van de onderdelen is blijkbaar ondermaats.

Het toestel heeft 3 jaar geleden 330 euro gekost, niet veel maar teveel om na 3 jaar stuk te gaan. Minstens zou ik de helft recupereren zodat ik mits een beetje opleg een nieuw toestel kan kopen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tandenborstelPS