Klacht: Misleiding – lokkertjes online geplaatst die niet te boeken zijn!

op 01 oktober 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Op 29 september probeer ik een boeking te maken op de website van Sunweb voor een 4 daagse reis naar hotel Post in Ramsau am Dachstein Oostenrijk op basis van HP voor 2 personen a € 224 p.p. (hier zouden nog de verplichte kosten bijkomen). Tijdens het boeken krijg ik de volgende melding:

Helaas, het is op dit moment niet mogelijk om je boeking definitief te maken. Onze excuses voor het ongemak. Je kunt op “verder” klikken om je persoonsgegevens in te vullen. Deze gegevens zullen naar ons contact center worden doorgestuurd. Indien mogelijk, boeken wij de reis direct definitief en ontvang je binnen 24 uur een factuur. Is dit niet het geval, dan nemen wij binnen 48 uur contact op per e-mail….

Ik doe dit en ontvang op 29-09-2017 de volgende informatie per mail:
Zojuist heb ik je anoniem gebeld, helaas kreeg ik geen gehoor. Graag had ik je persoonlijk het volgende door willen geven. Helaas is de door jouw gekozen reisduur niet beschikbaar. We bieden wel weekreizen aan naar Hotel Post. Mocht je aanvullende informatie nodig hebben of vragen hebben dan horen we deze graag.

Op dat moment begint er bij mij een lampje te branden en probeer ik ook voor andere hotels dezelfde reisduur te boeken. Dit lukt niet en ik krijg overal dezelfde mededeling. Ook bij 5, 6 en 7 dagen. Ik stuur hierover een mail naar Sunweb echter het is nu 01-10-2017 en de lokkertjes staan nog steeds online.

Een vierdaagse reis naar Oostenrijk (ongeveer even ver reizen) op basis van HP in een vergelijkbaar gebied voor dezelfde prijs. Daarnaast aanpassing van de site uiteraard.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 02 oktober 2017 om 12:38 geantwoord

Goedemiddag mevrouw Wagemans,

Wat jammer om de lezen dat u niet de vakantie kan boeken welke u graag had gewild. Op onze website kunnen helaas ook fouten staan zoals u heeft gezien. Als wij dit binnen 24 uur melden aan de klant, mogen wij ons aanbod herroepen. Op dit moment zijn wij druk bezig om dit zo spoedig mogelijk aan te passen op onze website.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice, zodat wij de beschikbare vakanties voor u na kunnen kijken. Wij zijn te bereiken op 0900 0290.

Team Webcare Sunweb

Heeft op 02 oktober 2017 om 16:33 geantwoord

Beste Sunweb,

U leest niet goed. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er een foutje in een website sluipt, kan gebeuren. Maar willens en wetens reizen aanbieden die niet te boeken zijn en hiermee klanten lokken vind ik van een ander kaliber. Op dit moment, maandag 2 oktober half 5 in de middag staat de (niet te boeken korte reis) namelijk nog steeds online. U bent ook nog zo gemeen geweest om de prijs nog lager te maken en het aanbod nog aantrekkelijker! Er is nu een vanafprijs van €189 ipv €224. En nogmaals, u bent op de hoogte dat deze reis niet te boeken is dus klinkklare misleiding.

Naast mijn eerdere eis, verwacht ik ter compensatie voor mijn reis nu de door u aangeboden laagste prijs van €189 p.p.

Groet, Wendy

Reactie van de melder van de klacht Madelieveke

1 maand geleden - En ook vandaag, 3 oktober om 10:46 staat de 4 (&5, 6 en 7) daagse reis online.

Bericht van SunWeb

1 maand geleden - Beste mevrouw Wagemans, De juiste afdeling is druk bezig om dit aan te laten passen. Helaas kunnen wij niets aan de prijs veranderen of u een compensatie aanbieden. Wij hebben ons aanbod binnen 24 uur herroepen conform de ANVR-voorwaarden en blijven bij ons standpunt. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Madelieveke