Klacht: Misleiding lijkt primaire werkwijze

op 26 april 2016 over XCLNT in de categorie Vaste Telefonie

Twee weken geleden ontving onze scoutingvereniging via een algemeen e-mailadres een factuur van XCLNT voor kosten gemaakt in maart. Dit bedrijf was mij op dat moment volstrekt onbekend.
Na enig uitzoekwerk kwam ik erachter dat een lid van de vereniging iemand gesproken had over telefonie toen hij de telefoon opnam. In dit gesprek werd een aanbieding gedaan waarop diverse malen aan is gegeven dat het scoutinglid niet bevoegd is om contracten af te sluiten.

Wat het scoutinglid zich wel kon herinneren dat hij akkoord was gegaan met toesturen van de informatie. Dit heeft XCLNT aangegrepen om een overeenkomst af te sluiten en zaken achter de schermen met KPN te regelen.

Op dezelfde dag dat de factuur binnen kwam heb ik XCLNT gemaild (xclnt.webcare@xclnt.nl), geen reactie. Op 6 april heb ik gebeld, mail was in behandeling en ze zouden er op terugkomen. Op 6 april tevens gemaild, geen reactie. De enige reactie die ik na mijn klacht heb gekregen is een betalingsherinnering…

Ik heb KPN verzocht om alles direct te herstellen.

Wanneer ik alle klachten lees lijkt deze misleiding de primaire werkwijze te zijn van dit bedrijf. Zelfs wanneer XCLNT een willekeurig lid van een vereniging aan de lijn krijgt die duidelijk aangeeft niet bevoegd te zijn, beweren ze schijnbaar dat je een overeenkomst bent aangegaan. Hier is dus duidelijk geen sprake van een misverstand maar pure misleiding/oplichting.

Ik ben tevreden wanneer XCLNT mijn mails beantwoort, stopt met facturen sturen en op een fatsoenlijke manier gaat ondernemen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar XCLNT over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door XCLNT in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat XCLNT een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XCLNT

Heeft op 03 mei 2016 om 09:51 geantwoord